Dag 5 - 7 : hotel switch, natuurpark en shoppen - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Dag 5 - 7 : hotel switch, natuurpark en shoppen - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Dag 5 - 7 : hotel switch, natuurpark en shoppen

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Maart 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Deze dagen (do 5 t/m za 6 maart) was het vanaf vrijdag wat frisser, zo'n 20 graad. Zo heel veel bijzonders te vertellen heb ik niet over deze tijd, dus kon ik mooi alles combineren. Ben ik meteen weer bij met de verslagen ;-)

Donderdag 5 maart: Dag 5 shoppen, het horror hotel en ’s avonds Epcot
Vannacht was de laatste nacht in het mooie Caribbean Beach Resort, wat een geweldig Resort was het! Pap en mam gingen de huurauto ophalen, en wij gingen nog even Magic Kingdom in, voornamelijk om characters te spotten. Eerst nog wat attracties gedaan, en daarna was het tijd om characters te zien! Katrien, Minnie, Donald, Goofy, Rapunzel, Ariël, Anna en Elsa. Voor een aantal hadden we een fastpass+, anders konden we niet al om 12uur het park uitgaan om pap en mam weer bij het hotel te ontmoeten. Voor Anna en Elsa staat zo 90min wachttijd namelijk, wij waren met 10min aan de beurt. Heerlijk, fastpass+!

Het was nu tijd om naar ons 2e hotel te gaan, vlakbij Old Town Kissimmee, een leuk jaren 50-60 stadje met winkeltjes, een kermis en restaurants. Het oprijden van de straat van het hotel was al een ander gezicht. Nu waren we ook wel heel verwend met het Disney hotel… De scheuren en gaten zaten in de weg. Inchecken dan maar. Wat een simpele balie en lobby… We moesten zelf onze koffers in een kamer zetten, omdat we nog te vroeg waren om de kamer in te mogen. Dus we gingen eerst shoppen bij de Walmart.

Weer terug naar het hotel konden we de kamers wel in. We hadden allemaal onze eigen kamer, en de deur van John en mij zat al los in het kozijn, met 2cm brede spleten! De deur ging eindelijk open, na flink aantal keer het kaartje in het slot gestoken te hebben. Brrrrr wat een kou! De airco stond op 60 Fahrenheit (15 graden Celcius), terwijl het buiten 30graad is! En wat een eigenaardig luchtje hangt er… Een soort van vanille geur, om wat te maskeren? Je stapt meteen de slaapkamer in, waardoor het meer een motel dan een hotel is. Wel 2 tweepersoonsbedden, maar wat is de vloer smerig! En het stof zit gewoon aan het plafond! Ik wilde een la opentrekken van de flink verzakte kast, dat lukte niet eens! De vloer in de badkamer zag er ook ranzig uit. De deur was helemaal kapot door het vocht (bij pap en mam konden ze de deur van de wc niet eens dichtdoen, omdat die dan niet meer open kon!). Wat smoetzig allemaal… of zijn we gewoon heel verwend…? Nou, ik had al besloten dat ik alleen zou douchen met teenslippers aan, en dat ik wel uit de koffer zou leven. Bij Len en Jo lag er een ondefineerbaar balletje prut tussen de bedden. We moesten allemaal lachen, omdat we niet zo goed wisten hoe we ons moesten uitten. “”Het is net een drugs/krik hotel.” Je hoorde mensen buiten alsof ze in je kamer stonden! En echt veilig voelden we er ons ook niet… Toen mama met blote voeten over de vloer liep en daarna zwarte voeten had, was dat de druppel! We gaan kijken of we niet naar een ander hotel konden.
Het werd wel lastig, want Spring Break (voorjaarsvakantie van USA, waarvan de meeste tieners naar zonnige staten vertrekken) begon maandag al! Op booking.com gekeken, en meteen zoover erbij naast voor recensies, want we willen niet weer zo’n vergissing maken! Gelukkig wat gevonden, een ruime villa! Die nog niet eens zoveel duurder was dat dit erg simpele hotel. Hup, boeken! We zouden 1 nachtje blijven slapen, en gelukkig zou het restant van de nachten teruggeboekt worden naar de creditcard. Gelukkig! We konden hier weg! Gillend naar huis! Wat een opluchting, 1 nachtje moet nog wel lukken, douchen doen we morgen wel in de villa! ;-)
Onze villa is zo luxe! Zelf een bovenverdieping! Een gigantische keuken, met ruime woonkamer er eetgedeelte. Beneden 1 grote slaapkamer met badkamer, en walk-in-closet. Boven hebben we een washok, 3 slaapkamers (1x 2persoonsbed, 1x 2persoonsbed, 2x eenpersoonsbed) en 2 badkamers. Heerlijk schoon, nieuw, fris, ruim! Geweldig! Wat een goed besluit om hier naar toe te gaan! Ontbijtjes maken we nu zelf, en af en toe kunnen we nu ook zelf koken.

Vrijdag 6 maart: Dag 6 shoppen
Uitgeslapen, en naar de Macy’s, zendwinkeltje voor papa en vervolgens door naar een Outlet Centrum. Wat we daar hebben gehaald zien jullie thuis wel ;-) Jo en Len gingen ’s avonds naar een basketbal wedstrijd gegaan, overdag hebben we nog even gekeken waar dat precies was, omdat het ’s avonds erg druk zou zijn en straten afgesloten zouden zijn. Dan is het beter om overdag al te zoeken dan ’s avonds. ’s Avonds hebben pap, mam, John en ik gegeten bij mama’s favoriete restaurant Cracker Barrel.

Zaterdag 7 maart: Dag 7 natuurpark
Vandaag nogmaals een rustig dagje na alle pretpark drukte. We hebben ons uitgeslapen en zijn daarna naar een natuurpark gereden, volgens de toeristische route. Pap wilde de snelwegen een beetje mijden, maar daardoor reden we er nu 2uur over i.p.v. 1 uur. In dit natuurpark zouden mannatee’s zitten (zeekoeien), die blijven vaak tot halverwege maart daar, daarna wordt het te warm voor ze. Maar nu hadden we deze week een hele warme week met 30graden, zouden ze er nog wel zijn? Het was een heel mooi park, maar op verschillende uitkijkpunten was er niets te zien in het water, alleen wat grote vissen. Na een halfuurtje gelopen te hebben nog steeds weinig geluk gehad, tot we veel mensen zagen wijzen en foto’s maken. Ja hoor, daar was er één! Zat niet veel beweging in, alleen elke 15min wat lucht halen, maar het was er 1! Gelukkig toch niet voor niets die lange rit in de auto. We willen weer terug lopen, en zien we weer veel mensen foto’s maken, was daar een moeder mannattee met haar 2 jongen! Schattig! En die jongen waren heel bewegelijk, al rondjes draaiend zwommen ze in de buurt van mamma zeekoe. Daarna kwam er nog eentje tevoorschijn, dus toch nog een aantal mannattees gezien gelukkig!
’s Avonds zijn we naar Old Town geweest, want hier zou een parade zijn met allemaal jaren 50-60 auto’s. De auto’s moeten minimaal 40jaar oud zijn, om mee te mogen doen. Er waren wel 500 speciale auto’s in het stadje! De parade hield maar niet op, erg mooie exemplaren zaten er tussen!

• 10 Maart 2015 - 00:48

Laura Klijnsma:

Hoe is het gegaan met Donald met zijn inenting? :)

• 10 Maart 2015 - 19:40

Ramona:

Wat een tegenvaller zeg dat hotel! Juk! Niet verwend maar gewoon echt slecht dus! Gatver Gatver! Heb al helemaal beeld :S

Maar daar in tegen wel weer een gelukje met zo'n mooi villa! Toe maar! Hahaha!

Mooi foto's ook, die zeekoe, cute!

Have fun allemaal!

• 10 Maart 2015 - 21:05

Mini:

met donald is alles goed gegaan,hij weegt 5,1 kilo en ziet er goed uit.
    wat een heftig verhaal van het hotel,om de rillingen van te krijgen,wat vies.
    mooie foto's zijn er weer gemaakt.
    geniet nu nog maar van de mooie villa.

tot gauw en de groetjes aan iedereen.

• 11 Maart 2015 - 02:50

Laura Klijnsma:

Die zeekoetjes waren echt lief! Heel speels, de ene kalf bleef veilig bij mama, en de andere zwom er al draaiend op een afstandje achteraan.

Fijn, Mini, dat het met Donald goed gaat! Hij is mooi op gewicht! :-)