Dag 10 t/m 12: Universal, magic kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Dag 10 t/m 12: Universal, magic kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Dag 10 t/m 12: Universal, magic kingdom

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Maart 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Dinsdag 10 maart; Universal
Universal stond voor Jo, John en mij op het programma. Pap, mam en Len zijn naar een natuurpark geweest. Universal heeft 2 parken, we kenden Isle of Adventure al, en beide parken hebben een super gaaf Harry Potter gedeelte. Het HP gedeelte in het Universalpark zelf zal ongeveer een jaar oud zijn, dit wilden we heel graag bezoeken. In eerste instantie wilden we een zogenaamde hopperpass nemen, een pass waarmee beide parken in 1 dag kunt bezoeken. Maar daar betaal je ook dik voor. Bij de ingang toch maar besloten alleen het ene park te doen, wat we nog niet kenden. Bij ingang meteen door naar achteren gelopen naar het Harry Potter gedeelte. Wat ontzettend gaaf is dat! Echt net alsof je door de boeken/films loopt, heel mooi gedaan. Zelfs de winkeltjes zijn bewust krap gemaakt, dat is in de film ook zo. De attractie die ze daar hebben, hebben we voor de single riders rij gekozen. De wachttijd stond al op 75min, en dat vonden we toch wel erg lang. De single riders rij is een stuk sneller, maar 15min dit keer, je wordt alleen wel opgesplitst, ze vullen de gaten als het ware ermee op. Maar wat mooi, gaaf, schitterend! John die de boeken/films helemaal niet kent vond het ook mooi gelukkig! Bij het begin van de wachtrij zag je de kobolden van Gringrotts, wat levensecht zijn die gemaakt! Je kon bij een winkel je geld omwisselen voor HP geld, ook daar zat een kobold, en nog interactief ook! Je kon hem vragen stellen en daar reageerde hij meteen op, erg indrukwekkende techniek. We staan ook nog met Sjakie Stuurman en de nachtbus op de foto, haha!
De rest van Universal is wel aardig, het is geen Disney. Het is minder gedetailleerd, minder vrolijkheid, gewoon minder van alles. Je hebt er wel een paar figuren, zo zijn we met Woody Woodpecker en een paar simpsons op de foto gegaan, maar de parade stelt dan niet zoveel voor. Je hebt wel wat leuke attracties, vooral schieten op aliëns in Man In Black is erg gaaf, en op de fiets met ET om hem thuis te brengen is erg leuk gemaakt. Helaas was de attractie met Dispicable Me en de Minions steeds minimaal 60min wachttijd, dus die niet gedaan. En bij Shrek 4D film dachten we even rustig een filmpje te kijken, maar helaas was dit niet zo… 4D betekend dat je stoel waar je opzit ook op en neer, heen en weer gaat! Hobbel de bobbel filmpje kijken…
Je kunt goed merken deze week dat het Spring Break is, wat een drukte! En veel spaans sprekenden en Jappanners hebben ook vakantie, dat valt ook wel op. Temperatuur is wel steeds minimaal 30 graad deze week, mooi warm ;-)

Woensdag 11 maart: Florida Mall en Cirque du Soleil
Vandaag heerlijk uitslaapdagje, zover dat lukte ;-) 9uur was ik wel wakker, mama heeft een heerlijk slaapdrankje voor mij gehaald bij de Walmart, en die ook nog eens anti-hoest werkt. Met kersensmaak, jamjam! Voor de laatste keer shoppen vandaag, eerst naar de Florida Mall, daarna toch nog even naar een outlet, John’s nog een paar schoenen halen en Jo nog naar de Disney Store. Toen snel door naar Downtown Disney, want pap, mam, john en ik gingen naar Cirque du Soleil! Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt, wat een gave voorstelling. We hadden geen idee dat er al 1,5uur voorbij was, zo veel was er te zien. Veel acrobatiek is cirque du soleil, heel afwisselend. We lijken wel een stel Amerikanen! Die doen ook alles in hun vakantie: 4 Disneyparken, waterpark, Universal, Disney Quest, shoppen, Cirque du Soleil, en Sea World komt nog! (Jo en Len waren ’s avonds nog naar Magic Kingdom gegaan)

Donderdag 12 maart:
Vandaag hebben we ons weer opgesplitst: Pap, Jo en Len naar het Kennedy Space Centrum; Mam, John en ik naar Magic Kingdom. Gelukkig hadden we de fastpass+, want wat was het weer druk in het park! We hebben een aantal attracties gedaan die we de vorige keer nog niet hadden gedaan. De Jungle Cruise zat al op een wachttijd van 60min, en wij konden met 5min weer heerlijk doorlopen. Het is een boottocht langs jungle scene’s, maar de attractie staat vooral bekend wegens de flauwe woordgrapjes van de ‘kapiteins’. Verder niet zoveel bijzonders te vertellen, aantal attracties gedaan, characters ontmoet en shows gezien. Vooral Carousel of Progress vond mij gezelschap heel leuk, zaten allebei gewoon te slapen in de stoel!
Wat wel erg bijzonder was, gebeurde vanavond! Omdat de helft van ons naar het Space Centre waren geweest, waar de lanceringen plaatsvinden (ook naar de maan!), wisten ze dat er vanvond ook een lancering zou zijn, en deze zou vanaf Orlando te zien zijn! Om 22:45 was daar de lancering van satelliet Atlas 5, en goed te zien vanaf onze Villa! Een duidelijke oranje streep, wat recht omhoog ging! Op een gegeven moment was het een stipje, wat voor een vliegtuig aangezien zou kunnen worden. Maar toch bijzonder dat we de tijd wisten en het ook duidelijk konden zien!

Ik weet niet of er nog een volgend verslag komt. Morgen ga ik met pap, mam en john naar Sea World. En zaterdag gaan we voor de laatste keer een Disney park in. We moeten voor 10/11u de villa uit, en we hebben de auto gehuurd tot 18u. Rond 21/22u gaat ons vliegtuig pas, dus we vermaken ons nog een paar uurtjes in Animal Kingdom die dag.

Henk en mini, wat John vergeten was te zeggen was dat wij bellen als we zijn geland, en als we in de trein zitten en ongeveer weten hoe laat we in Holten zullen zijn.

• 13 Maart 2015 - 19:40

Mini:

Hallo iedereen,

Wat hebben jullie weer veel gezien en gedaan,we wensen jullie morgen
    nog een hele fijne dag toe.
    We kijken wel op de televisie hoe laat jullie zijn geland.
    Als jullie in de trein zitten kunnen jullie wel bellen hoe laat jullie
    ongeveer in Holten aankomen.
    We wensen jullie allemaal een goede vlucht terug,en tot zondag.

Groetjes van ons allemaal.

• 14 Maart 2015 - 01:17

Laura Klijnsma:

Oke, we bellen! :-) Tot zondag!