Dag 2: Hollywood Studios (ma 2 maart) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Dag 2: Hollywood Studios (ma 2 maart) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Dag 2: Hollywood Studios (ma 2 maart)

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Maart 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Maandag 2 maart: dag 2 Hollywood Studios
Alweer waren we vroeg op, dit keer uitgeslapen tot wel half 7! Maar we moesten sowieso op tijd zijn, want we hadden een fastpass voor een attractie! Heerlijk om zo’n pasje te hebben, want nu hoefden we maar 5min te wachten, in plaats van 65min voor Toy Story Mania! Erg leuk 3D schiet attractie is het, ik had lekker van John gewonnen! We waren in het Pixar gebied, en wie stonden daar hun fans te begroeten? Woody en Buzz! Ze hebben de wachtrij al leuk bedacht, hier staan verschillende fotomogelijkheden. Zo lijkt het net of je in een space shuttle zit, of dat je door “The Claaaaw!” wordt gepakt. Een Amerikaan zei al dat Woody en Buzz zo leuk deden bij ons, bij iedereen verzinnen ze wat anders. Bij mij zetten Buzz een stempel als handtekening, maar hij deed iets te wild, en schaamde zich dat het er niet zo mooi uitzag. Buiten stonden ook nog The Green Army Man, dus die waren ook weer mooi meegenomen voor de handtekeningen/foto’s. Iets verder gelopen zien we Mike & Sully staan, van Monsters & Co! Mike is niet in Parijs te vinden, dus daar moesten we ook zeker mee op de foto, erg leuk hoe ze meedoen om een ‘schrik’-foto te maken.
Lunchtijd! Nu hadden we allemaal 1 lunch per persoon, in plaats van dat we een krediet deelden. Maar dat hadden we beter niet kunnen doen, wat veel, wat veel was het toch! Ik had ook een Cinderella cupcake, maar die was ook zo machtig, dat meer dan de helft is laten staan. Ook de Sloppy Joe burger kregen we met moeite weg geslokt met de halve liter cola ;-)
Stuntshow bekeken, die toch veel spectaculairder hier dan in Parijs is! Foto’s laten altijd weinig zien van hoe het echt is.

Toch handig om op Disney forums te zitten, zo wist Jolanda hierdoor dat achter de Tower of Terror rond kwart voor 15/16/17u characters staan. Maar zo afgeschermd, dat alleen wanneer je er vanaf weet, je de figuren kunt zien. We hebben Tiana, Aladdin, Geest, Jasmine, Stitch, Evil Queen & Mulan.

Ze zijn allemaal leuk in Character, zo is Tiana dol op koken en vroeg wat mijn favoriete eten was, en of ik een bepaald New Orleans gerecht kende. Nee, maar ik kende wel Jamabalaya, nou dat was natuurlijk helemaal geweldig! En Jasmin zei dat Nederland vast een hele lange vliegend tapijt rit zou zijn. En dat we eens zouden moesten racen, de winnaar kreeg een gouden kameel! Nou, dan doen wij zeker mee!

Als snack hadden we een ijsje gehaald, want de temperaturen kwamen vandaag wel boven de 28graden. Zie foto voor hoe 1 bolletje ijs in Amerika eruit ziet qua hoeveelheid ;-)

Phineas & Ferb nog gedag gezegd. Ik vind de serie niet leuk, maar ik had ze in mijn handtekeningenboekje staan, dus ja, je wil het toch compleet hebben ;-)

Wat ook apart was dat er in The Streets of America opeens een helicopter stond! Wegens een speciaal event, want het terrein was afgezet en er waren tafels en stoelen neergezet. Ook werden er opeens verse planten tevoorschijn gehaald! Heel apart.