Dag 3 + 4: Magic Kingdom en Typhoon Lagoon - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Dag 3 + 4: Magic Kingdom en Typhoon Lagoon - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Dag 3 + 4: Magic Kingdom en Typhoon Lagoon

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Maart 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Dinsdag 3 maart: dag 3 Magic Kindom

Jeeeej! Ik heb voor het eerst in mijn leven een Mickey wafel gehad! Jam, jam, jam! Normaal vonden we dat altijd te duur (toch gauw zo’n €8), maar nu was het met het dining plan toch gratisch, dan smaakt ie toch nog extra lekkerder.
In Magic Kingdom hebben ze een heel nieuw gedeelte genaamd: New Fantasyland. Hierin staat ook een achtbaan die wij allemaal nog niet kenden. Omdat het zo nieuw is, is de wachttijd meteen bij opening mega lang, direct al wel zo’n 90min. Maar dankzij de fastpass+ konden wij met 5min al instappen. Echt een hele leuke achtbaan! Zelf papa ging mee! Elk karretje beweegt afzonderlijk van de rest van de Mine Train, daarom gaat het echt heel soepel. En de nieuwe techniek die ze bij de dwergen gebruiken is ongekend! Er is bijna niets meer ‘pop-achtig aan’, het is net alsof ze er echt staan! En leuke scenes uit Sneeuwitje kom je ook nog tegen.
Wie was er ook aanwezig in New Fanatasyland? Gaston! De slechterik van Belle en het Beest, die zichzelf maar wat graag ziet. Zo leuk hoe hij met zijn ‘fans’ omging. Ik moest natuurlijk weer een handtekening scoren voor in mijn boekje. Gaston kon niet geloven dat hij de pagina moest delen met Frodo “the ugliest guy I’ve ever seen!” En toen was John aan de beurt.

Gaston:”How many eggs have you eaten today?”
John:”One!”
Gaston:”One?! How can you become strong and big when you eat just one egg!”

En toen was Lennart aan de beurt.
Gaston:” How many eggs have you eaten today?”
Lennart:”None”
Gaston: “None?! That’s even worse than this guy!”
Lennart: “But I had a salad!”
Gaston: “A salad? Where’s the protein in that?!”
Lennart: “Oh shit…”
Gaston: “There you go”

Even wat rustiger aan doen, we zijn op honingjacht gegaan met Winnie the Pooh! Na de attractie konden we Tijgertje en Pooh ook nog eens ontmoeten, leuk!
Bij de Theekopjes (niet in geweest) stonden White Rabbit en Alice. Alice babbelt nogal snel en veel, volgens mij had ze een heel verhaal over crocket.

We hadden het niet gepland, maar we hebben toch nog een stuk van de parade meegepakt. En ik ben erg blij dat we die hebben gezien! Parades zijn hier zo anders dan in Parijs, veel uitgebreider, langer, vrolijk, gewoon meer Disney! En de topper van de parade: vuurspuwende Malafide was ook prachtig om te zien.

Om half 4 zijn we weer even terug naar ons hotel, Caribbean Beach Resort, gegaan, omdat wij ‘s avonds de Electrical Parade wilden zien. Een hele mooie lichtjes parade. En het is nu behoorlijk warm in Orlando, toch wel minimaal 30graden. Daarom hebben we de planning ook iets omgegooid, we gaan morgen (woensdag) naar het waterpark, omdat de dagen erna weer iets koeler wordt.

Ik zeg in deze verslagen niet in welke attracties we allemaal geweest zijn, dan wordt het zo’n opsomming. We doen dus op een dag wel veel meer nog dan wat ik beschrijf, ik pik alleen de bijzondere dingen eruit.

Woensdag 4 maart: Dag 4 Waterpark Typhoon Lagoon
Bewolkt, maar wel 30 graden, perfect weer voor een waterpark! Het andere waterpark was wegens renovatie gesloten, dus we hoefden niet te kiezen. En weet je wat het park ook heerlijk maakt? Het water is verwarmd! Dus je springt moeiteloos in het water, heerlijk. Een erg gave attractie was wel, waarin je met z’n tweeën in een band zit, omlaag ging, maar ook weer omhoog werd geschoten! Kijk maar op youtube; https://www.youtube.com/watch?v=Ygp2xYbKptY
Speciaal was ook het snorkelen tussen de visjes, haaien en roggen! Je kon je klein stukje snorkelen in het (zoute) koude water, en dan zag je kleine haaien, dory’s, grote vissen en dus ook flinke roggen! Hebben we later op de dag nog eens gedaan, want de wachtrij was niet zo heel lang, en het was gratisch! :P

Morgen komt verslag van Dag 5: Dag 5 shoppen, het horror hotel en ’s avonds Epcot

• 09 Maart 2015 - 10:05

Mini:

laura,john en familie

leuke foto's hebben jullie al gemaakt en,
    fijn om te lezen dat jullie zoveel zien en lekker warm weer hebben.
    gisteren was het hier ook mooi weer,16 graden.
    we hebben daarom maar eens een wandeling gemaakt met donald en cyntha.
    maar donald moest af en toe op de arm,hij heeft nog van die kleine pootjes.
    hij vond het niet zo heel fijn,om vast te worden gehouden,hij loopt liever zelf.
    maar verder gaat het hier heel goed.
    tot gauw en de groetjes aan iedereen.

groetjes donald,henk,mini en familie.

• 09 Maart 2015 - 13:49

Laura:

Zo, 16 graad is lekker weer! Goed om te horen dat het met Styntha en Donald goed gaat, het tempo houdt ie op den duur wel bij

• 09 Maart 2015 - 16:00

Mini:

ja laura,ik weet het wel zeker,want donald is een doorzetter met een eigenwilletje.

• 10 Maart 2015 - 19:37

Ramona:

Die Mickey wafel! Super schattig!!!!!