Dag 1: Animal Kingdom (zon. 1 maart) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Dag 1: Animal Kingdom (zon. 1 maart) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Dag 1: Animal Kingdom (zon. 1 maart)

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Maart 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Zondag 1 maart – Animal Kingdom

Ik had gezegd in de vorige blog dat ik wat meer over het hotel zou vertellen vandaag, maar dat ga ik toch een andere keer doen wanneer we wat foto’s hebben gemaakt ook. Ik kan wel zeggen dat het goed bevalt, zeer mooi aangelegd en de bedden slapen heerlijk.
Vanochtend waren we allemaal om half 6 wakker, komt natuurlijk door de jetleg. Om 8uur waren we al op weg naar één van de Walt Disney World parken: Animal Kingdom, de naam zegt het al, dit park zit vol met dieren. Eerst zijn we op safari geweest! Langs de krokodillen, leeuwen en olifanten al hobbelend in een safari busje. Ja, het kan allemaal bij Disney! We hadden mazzel, want de meeste dieren waren mooi actief in de ochtend. We hebben zelf 3-4 leeuwen gezien, en meerdere cheeta’s. Dat zijn toch de beesten die zich ’s middags verscholen houden voor de hitte.
Vervolgens was het tijd om de Mount Everest te beklimmen; achtbaan Expedition Everest. Gelukkig zijn we dit keer ook weer aan de Yeti, de Verschrikkelijke Sneeuwman, ontsnapt. Om hiervan even bij te komen, besloten om een refreshment te nuttigen. Lennart had wel zin in een ice tea. Nou, dit was echt letterlijk ijs thee. Na 5 zakjes suiker erin gegooid te hebben, was het eindelijk drinkbaar geworden.
Wij zaten prima daar in de schaduw, Lennart en John zijn in de ronde bootjes gegaan. Wij hadden niet zoveel zin om nat te worden, want nat zijn ze geworden! Daarna waren we nog mooi op tijd om een leuke vogelshow Flights of Wonder te zien. Toch bijzonder om te zien hoe ze vogels kunnen trainen om een bepaalde route te vliegen, en sommige groten vliegen wel erg laag over je hoofd heen!
Character tijd! We kwamen Baloo en koning Louitje van Jungle Book tegen, hebben Mickey en Minnie begroet en Dug en Russell van Up! Mooi weer wat characters verzameld.

Kleine uitleg over de Magic Bands die we dragen. Hierin zit een chip waar je van alles mee kan. Je hotelkamer openen, foto’s die fotografen maken erop laten zetten, fastpassen mee regelen (fastpass is een pasje waardoor je maar 5min in de wachtrij hoeft te staan) en ons Disney Dining Plan staat erop. Het Disney Dining Plan houdt in dat we 2x op een dag een menu (hoofdgerecht, toetje, drinken) kunnen kiezen en 1x per dag een snack. Maar omdat Amerikaanse porties echt enorm zijn, hebben we hier zeker voldoende aan! ’s Ochtends gebruiken we 1 krediet voor het ontbijt in het hotel, en in het park eten we dan nog 2x een menu’tje, want we delen 1 krediet punt per stel. Dit houdt in dat we van 1 kredietpunt 1 grote cola (>0,6L) delen, en een gerecht (bijvoorbeeld pizza, borrito) en een toetje. Doordat we die delen, kunnen we een 2e keer op een dag weer 1 punt delen. In het echt is het allemaal veel duidelijker dan op papier ;-)

We hebben ’s middags bij de Pizzafari dus een pizza gedeeld, het is moeilijk om hier gezond eten te kiezen met het grote aanbod aan junkfood. Maar gelukkig smaakt het allemaal wel.

In Animal Kingdom hebben we verder meerdere dieren gezien, het is net een dierentuin wat dat betret. Tijgerertjes, flamingo’s, timon en pumba, van alles heb je hier! ’s Middags hebben we de safari voor de tweede keer gedaan, elke rit is weer anders qua dieren die je ziet. Zo waren nu de leeuwen en cheeta’s toch ver weg verstopt, we hebben ze niet gezien. Maar gelukkig valt er verder nog gezien te zien.

Dinoland ook nog bekeken, is eigenlijk meer een vergrote kermis vind ik het. Met schietspelletjes en een simpele achtbaan die je ook op kermissen ziet. John en Lennart zijn daar nog in geweest, wij vonden het wel prima zo.
Je weet nooit wat er kan gebeuren in Disney, opeens kwamen er dansende mensen en characters aan! En zeldzame ook! Broer Konijn, Broer Vos, meneer Beer! Die dan onder andere bekende nummers als macarena doen, erg grappig om te zien, vooral als “What does the fox say?” voorbij komt, en Broer Vos uit zijn dak gaat.

Nog in de attractie Dinosaur gegaan, erg leuk gedaan. Je wordt meegenomen terug de tijd in om een bepaalde dino te vinden. Maar je wordt meegenomen naar het moment dat de grote meteorietenregen uitbarst en bijna al het leven van Aarde verwoest heeft! De Dino hebben we niet gevonden, maar gelukkig waren we net op tijd weer in het heden.

Omdat de eerste dag toch altijd vermoeiend is, en in dit park lopen we ontzettend veel, omdat het zo gigantisch groot is, hebben we besloten om lekker makkelijk onze dining plan krediet te besteden in het hotel.

Morgen verslag over dag2: Hollywood Studios!

• 10 Maart 2015 - 19:36

Ramona:

De laptop maar eens aangeslingerd zodat ik de foto's eindelijk eens kon zien!
    Ziet er mooi uit dat Animal Kingdom! :) Leuke foto's!