1e verslag uit New York: NY tour - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu 1e verslag uit New York: NY tour - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

1e verslag uit New York: NY tour

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 Juli 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Hallo allemaal!

Zo, de eerste dag zit erop! En die was meteen goed gevuld ook! Maar ik zal eerst nog even wat vertellen over de zondag, mijn heenreis. De security check is tegenwoordig wel iets milder. Niet meer de vragen als “Who packed your bag”, maar uiteraard biepte ik wel weer eens bij de poortjes… Maar gelukkig niets aan de hand geweest! Het vliegtuig vertrok met zo’n 30-45min, omdat het vliegtuig nog niet klaar was. Maar, zei de piloot, we gingen vol gas en snel, dus uiteindelijk zouden we maar 15min later aankomen. Veiliger vliegen had ik niet gekund: ik zat naast een nonnetje! Ze sprak alleen geen Engels, dus ik ben maar filmpjes gaan kijken. Tegenwoordig hebben ze een hele moderne schermpjes! Een soort ipad met een keuze menu wat voor film/serie/muziek/spelletje je wilt kiezen! (’t was bij mij Sherlock Holmes 2, The Hangerover 2, en een deel Happy Feet 2 geworden.)

Uiteindelijk was ik om 21.30u lokale tijd (half 4 voor mij) op de campus aangekomen. Onderweg nog mooie verkeersborden gezien met teksten als: “The law: speeding at a work area will cost you your licences!” “Love life! Call the life hotline!” Op de campus Voelde ‘t meteen al als een echte studentencampus. Wat ik zo zag waren veel jongeren met een gemiddelde leeftijd van 18-22jaar. Ik zit in een kamer, gedeeld met twee Brazilliaanse meiden. Er kan nog een meisje bij, misschien dat zij volgende week zondag aankomt. De badkamer delen we met de ‘buren’. Verder staan er 4 bureaus in, en een stel (inbouw)kasten. Ik moet heel lenig eerst op een stoel, dan op een kast, en dan m’n bed in :P Wat dus al mis ging, heb al een mooie blauwe plek op m’n knie.

Oh, en val je eindelijk in slaap. Gaat om 5uur snachts het brandalarm af. “Everybody OUT!!!” Sta je daar in je pyamaatje… Reden van het alarm: blikseminslag had het veroorzaakt.

Over naar vandaag! Mooi druk programma. Eerst ontbeten om 8uur, heel Amerikaans uiteraard: scrumbled eggs, een bagel en wat cornflakes. Het programma voor de nieuwe studenten begon om 9uur. Eerst moesten we een spelletje doen, om elkaar beter te leren kennen (er waren meer dan 100 nieuwe studenten). Daarna kregen we een presentatie over de school te zien. Daarna een soort quiz, hebt ik nog een mooie linnen tas van de EF gewonnen, heuj :P Daarna kwam de test om te bepalen in welk niveau je les krijgt. Inmiddels het resultaat al binnen, ik zit in de advanced/gevorderden klas! 
Daarna met een stel meiden nog even naar Tarrytown zelf gegaan. Wel een heel leuk stadje, doet niet echt Amerikaans aan. Voor de kenners; doet een beetje denken aan Key West in Florida. Hele mooie grote huizen, alleen is het hier een stuk heuvelachtiger.

De school bood een Tour door New York aan voor $40 (dus dan weetje waar jullie verjaardaggeld naar toe is gegaan, Kim! :D). Eerst met de trein van Tarry Town naar Grand Central Station gegaan. Deed me wel een beetje denken aan de Madagaskar film, herkende het daaruit! :P Hele mooie grote hal, trés chique.

*Reisverslag was te groot, ik voeg later deel 2 toe, moet nu ontbijten ;-)

Update 7-8: Omdat ik maar een x aantal foto's op mijn blog kan hebben, moest ik deze verwijderen. Ze staan op Facebook!

  • 24 Juli 2012 - 15:42

    Jo:

    Nice!! Je hebt wel op een leuk stuk het verhaal in tweeen gedeeld, clifhanger! en WAH de klok uit madagascar in grand central station, hij bestaat echt! en op de 1e dag al de disneystore bezocht, heel goed:P Groetjes uit Valkeburg waar het ook 30 graden is op het moment ;-)

  • 24 Juli 2012 - 17:10

    John:

    ey mooi verhaal maak er een super 2de verslag bij

    hier alles goed beetje warm en super bruin geworden hahaha

    groetjes uit het warme markelo

    john henk mini en thijs en natuurlijk opa en oma


  • 24 Juli 2012 - 21:46

    Laura Klijnsma:

    Leuk om de reacties te lezen, blijf vooral reageren! :D Mooi dat jullie nu ook eindelijk mooi weer hebben in nederland!

  • 24 Juli 2012 - 23:05

    Wiebe:

    Hee Laura! Leuk om te lezen dat je goed op de plaats van bestemming bent gekomen! En zelfs al New York hebt doorgewandeld..... Kan ik alleen maar van dromen ;)!

    Nou ja, vanuit een zonnig en warm Markelo (hoewel t nu avond is natuurlijk) wensen wij je veel plezier en succes! Tot op een later moment maar weer....


    Wiebe & Ramona

  • 30 Juli 2012 - 13:02

    Diny Ter Braak:

    Hoi Laura,
    Wat leuk al die fotoos. We volgen je op de voet. Wel een klein kamertje:) Maar ja om te slapen groot genoeg. Nog veel plezier de komende tijd, en we blijven je volgen. Groetjes Diny (je weet wel collega van je moeder)

  • 31 Juli 2012 - 08:32

    Myrthe Dijkslag:

    Hoi! Ik heb nu pas tijd om te beginnen met lezen wat je allemal doet. Ga t toch missen hoor, die rare vragen. Ga je een keer een jaar niet naar de VS veranderen ze dat meteen :P
    Wel heel gaaf dat je meteen al vanalles gedaan hebt. Nu de volgende verhalen lezen :)

  • 01 Augustus 2012 - 22:52

    Laura Klijnsma:

    Heey Diny! Leuk dat jij mijn blog ook leest, mede dankzij de ervaring van Karin met EF en Trek America heb ik deze cursus en reis geboekt! :)

    Heey Myrthe! Haha, ik vloog vanaf Dusseldorf, misschien heeft Schiphol nog wel steeds die vragen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 5612

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: