Jaa, ik leef nog ;-) - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Jaa, ik leef nog ;-) - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Jaa, ik leef nog ;-)

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New Orleans

Howdy!

Laat ik maar weer beginnen waar ik was gebleven, het begin van de reis! Kamperen gaat me nog wel goed af, vind het alleen niet zo leuk wanneer het regent en alles nat en onfris gaat ruiken. Maar vanaf zondag is het droog gebleven! Eerste ochtend vanuit het Hilton Hotel vertrokken naar Washington. Sommige waren wat teleurgesteld, want de brochure zei Dag 1: New York Area, en eigelijk zijn we er alleen maar doorheen gereden. Maar goed dat ik er al 2,5week heb gezeten! Op de camping in Washington had iedereen al snel duo’s gemaakt, en ik bleef over. Eerst vond ik dat niet zo leuk, maar nu ben ik blij dat ik alleen in een tent slaap, kan ik mijn koffer openklappen, en ik heb aardig wat ruimte zo in m’n eentje, en iedereen is jaloers! ;-) Eerst dag zijn we ’s avonds langs monumenten in Washington gereden (o.a. van presidenten).
Dag 2 van de trek, hadden we 8uur vrije tijd in Washington. Deze stad staat vol met monumenten en musea! ’s Avonds hadden we een picknick bij het Wash. Monument, pizza stond op de menu kaart.
Dag 3 was de langste dag in de auto. Na een rit van 8uur aangekomen in de Appalachian Mountains. Erg mooie omgeving! De reden dat we hier kampeerden was voor de optie om te gaan wild water raften. En aangezien mijn geld op is, ben ik en samen met anderen die met een krap budget zitten op de camping gebleven. ’s Avonds erg gezellig gehad met z’n allen, typisch kamperen: drank, een gitaar en zingen maar!
Dag 4, zaterdag, van de camping naar Nashville gereden (zo’n 4uur). Dit stond niet op de planning, maar is er bij toegevoegd. Erg leuk! Het is een stad vol met bars en muziek (country). We zijn naar de Wild Horse Saloon gegaan, daar zelfs nog ge-line-danced! Bij de ingang zetten ze een grote M van minor op je hand, zodat je geen alcohol kan bestellen. Maar na een bezoekje aan de toiletten is dat ook zo verdwenen ;-)
Het eten op de camping is beter dan op de campus! We nemen steeds alles mee, en het is de bedoeling dat we vaak zelf koken. Vandaag (zondag, dag 5) is het mijn groepjes beurt om te koken. Wel lastig, want we hebben een Italiaan in de groep, dus we moeten wel ons best doen ;-) Uiteindelijk kwam het erop neer dat de andere twee alle groenten hebben gesneden en ik heb gekookt. Viel in de smaak, mensen schepten voor een tweede keer op, altijd goed teken! De taak van koken, afwassen, bus schoonmaken en een dagje vrij wordt steeds gewisseld.
De groep bestaat uit 13 reizigers, en de groepsleider. We hebben een Italiaan, iemand uit Wales, Ieren, Britten, Duitsers en een Belg in de groep.
Ik plaats nu (nog) geen foto’s erbij, want dat kost me te veel tijd en energie van de accu. We hebben niet zo vaak internet en/of gelegenheid om dingen op te laden. Zoals vandaag hebben we een limit van 60min internet, ik zal kijken wat ik kan doen!
Ook een verandering in de planning, na Orlando gaan we naar Key West! En nog 1 nachtje kamperen en dan slapen we voor 2 nachten in een hotel in New Orleans, heerlijk! Maandag beginnen we met een swamptour, en dinsdag gaan we op de Mississippi boot, inclusief dinner!
En hoe gaat het in Nederland? Krijg echt helemaal niets mee van de rest van de wereld hier :p

Liefs Laura

  • 13 Augustus 2012 - 07:40

    Mama:

    Fijn om weer van je te horen, iets uitgebreider dan via de mail.
    Ik ben benieuwd wat je van New Orleans vind. Papa en ik hebben ons daar wel vermaakt.
    Ik dank ook dat je blij mag zijn met je eigen tentje!
    Hier alles oké. Erg rustig.
    Tot horens!

  • 13 Augustus 2012 - 10:41

    Mini:

    Hallo Laura,
    Fijn dat het goed met jouw gaat,Je hebt weer een mooi verhaal gemaakt.
    Zo zie je wel veel van Amerika.We zijn benieuwd naar de foto's.
    Bij ons is alles goed,het weer is ook prima.
    Vorige week hebben we nog gras ingekuild.
    Veel plezier op je verdere reis.We kijken uit naar je volgende verslag.

    Groetjes uit Markelo van ons allemaal.

  • 13 Augustus 2012 - 10:57

    Lennart:

    Hee Laura.

    Het klinkt erg leuk wat je tot nu toe allemaal hebt gedaan! Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Gaaf dat je nog naar Key West gaat!! Ik vraag mij alleen af: hoe kom je daar? Ga je dan vliegen vanaf Orlando? Met de bus is dat namelijk 634 kilometer (met dank aan google). Dat zou een flinke zit worden :p. Ik neem dan aan dat je ook een nacht overnacht op Key West :)? In elk geval: veel plezier!

    Ik zie op de planning dat je vandaag in New Orleans aankomt: heel veel plezier!! Ik ben zo benieuwd naar je blog over deze stad! En oh ja: kijk goed uit voor ene Dr. Facilier! Voor de rest: geniet ervan :)!!

    Groeten,

    Lennart

  • 13 Augustus 2012 - 11:00

    Papa:

    Hai die laura,

    Ja het is wat zonder informatie uit de rest van de wereld.
    Op times square heeft de politie nog nog een verwarde man neergeschoten,deze liep er met een mes te zwaaien.(en het was niet de naakte cowboy)
    Goed te horen dat het k(r)amperen meevalt,een tent alleen is niet verkeerd,en dat zingen en buizen gebeurd dat bij een kampvuur?
    Ben benieuwd wat je vindt van de kookkunst van de anderen.
    Ja en Nashville is inderdaad leuk met al die barretjes veelal met live muziek.

    Groetjes Papa

  • 13 Augustus 2012 - 19:51

    Marianne:

    Hoi Laura,
    Leuk om je belevenissen weer te lezen. Je hebt weer heel veel beleefd. Ik ben benieuwd naar je foto's. Hier zijn geen bijzonderheden, alles gaat z'n gangetje en de vakantie zit er voor ons weer op. Veel plezier met het vervolg van je reis.
    Groetjes T. Marianne en de rest.

  • 14 Augustus 2012 - 14:57

    Kelly:

    Heej!
    Leuk om weer te lezen!

    Klinkt als een hele leuke reis, en dat het kamperen jou zo goed afgaat joh ;) Haha. Maar daar had je op de camping toen ook geen moeite mee ;)
    Al die muziekdingen..! Wil ik ook! Klinkt errug gaaf. Je hebt de mensen van je groep toch ook wel geïntroduceerd aan goede (:P) muziek toch? Avenged enzo ;) hahaha. Ennuh, heb jij zelf ook gezongen? Of was jij de bas? hihi.
    En lekker hoor, dat het omstebeurt koken is, zo leer je ook nog nieuwe gerechten kennen zo.

    Hier gaat alles goed, nog volop vakantie, dus veel gillende kinderen buiten :P
    Het weer is hier ook goed te doen, alleen vandaag is het warm zonder zonneschijn.. Dat is wel jammer, dan is het zo broeierig.
    En de Olympische spelen zijn weer afgelopen, oja, dat wilde ik nog vragen, heb jij daar überhaupt wat van meegekregen? Amerika deed er wel goed aan mee volgens mij.

    Hoe was de swamptour? Nog Alligators gezien? Oe, moet ineens denken aan dat Yellowclaw liedje "jou bil is een krokodil. Hap, hap, met je krokobil" xD Heb jij die nog meegekregen voor je wegging? Haha
    Nog heel veel plezier daar! Geniet ervan!
    Tot het volgende verslag! ;)

    Xx

  • 14 Augustus 2012 - 19:56

    Laura Klijnsma:

    Om de vragen te beantwoorden.
    Lennart, haha, nee, we gaan niet met het vliegtuig, niemand heeft er geld voor! We doen alles met de auto, we leggen heel wat miles per dag af (langste van 490 mijl), gemiddeld per dag zo'n 300mijl. Dus uren in de auto zitten zijn we wel gewend, je moet er wat voor over hebben om in 2 weken van NYC naar Miami te gaan. We blijven ook een dag op een camping in Key West, want terug op dezelfde dag is niet te doen.

    Kelly, ik zit echt in zo'n goeie groep! Veel rock liefhebbers, vooral de mannen! En één houdt erg van classic rock en speelt de gitaar, dus is erg gezellig 's avonds bij de camping! Ja, zelfs ik zing! :P Moet wel, want vaak ben ik de enige die de teksten ken xD Die jongen speelt ook Blink 182, en vrijwel niemand kent die nummers hier! En Avenged kennen ze al helemaal niet, beetje weer te heftig, alhoewel de Italiaan wel van metal houdt ;-)
    Heb niets meegekregen van de Olympische Spelen, interesseert me ook totaal niet :P Heel irritant, mensen die 20x op Twitter of Facebook plaatsen wat er gebeurd, dus op die manier heb ik wel wat mee gekregen, maar geheel onvrijwillig :P
    Ja, swamp tour was erg gaaf! Mooie natuur en aardig wat gators gezien! Helaas Big Al niet, dat is de grootste, die hadden ze al een paar dagen niet meer gezien. Ja, dat geweldige nummer (ahum) heb ik nog meegekregen. Veenstra hield er ook nogal van :p

  • 14 Augustus 2012 - 22:27

    Mini:

    De foto's zijn weer erg mooi,het stoere ventje met de sprinkhaan.De vele witte gebouwen en de foto's
    van de dieren (erg mooi). Verder is het hier rustig.Veel plezier op je verdere reis en tot het volgende
    berichtje.
    Groetjes uit Markelo.

  • 14 Augustus 2012 - 23:07

    Jo:

    Mooie fotos lau! Maar waar zijn nou de bewijzen dat jij echt aan het kamperen bent? :P
    Hoop snel weer een (foto)update te zien, heb ze gemist de afgelopen dagen :)

  • 22 Augustus 2012 - 00:12

    Papa:

    Van face Book:
    Arrived in Miami! Last day of the tour, going to have dinner here with the group. (Partly for my (pre)birthday!:D) Can't wait to see my boyfriend and family this Thursday!

    Aangekomen in Miami! Laatste dag van de tour, naar diner hier met de groep. (Deels voor mijn verjaardag (pre)!: D) Kan niet wachten om te zien mijn vriend en familie deze donderdag!

    antwoord:Nog een gezellige avond en tot donderdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 5622

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: