Central Park, laatste blog vanuit het hostel - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Central Park, laatste blog vanuit het hostel - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Central Park, laatste blog vanuit het hostel

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Heey,

Ik zie steeds meer nieuwe mensen die reageren op mijn blog, leuk! Zo krijg ik een beetje een idee wie het allemaal leest : )
Vandaag het langst tot nu toe geslapen, 8.45u! De airco maakt een hoop goed, ik moet nu wel een extra deken pakken, maar liever dat dan zonder airco! Vandaag rustig begonnen, nog even geskypt en geluncht en toen op weg naar Central Park! Mijn hostel zit aan de noordzijde van CP, dus ik heb de metro genomen naar het zuiden toe, en vanaf daar ben ik gaan lopen. Bij een klein kraampje een map gekocht, en die heb ik vaak gebruikt, want wat is CP groot! En al die weggetjes ook! Eerst naar de Carousel en Litery Walk (met allerlei standbeelden), daarna door The Mall (een straat met allerlei muzikanten of mensen die wat verkopen). Daar kwam ik Camillie uit Argentinië tegen, zij vroeg of ik de weg wist naar John Lennon’s “Imagine” teken, kwam er op neer dat we samen een deel van de route hebben gelopen daar naar toe. Ik wist eerst niet eens dat er zo’n teken was, maar na de tip van papa wilde ik het nu ook wel bekijken. Oh, en op één of andere manier trek ik rare negers aan… Dit keer een man uit Harlem, die wilde me een gedichtje verkopen. Nou, dat hoeft niet hoor. Maar kreeg alsnog een knuffel en God bless! Fijn… Ach ja, weer verder naar Bethesda Fountain, een meer met een fontein ervoor. Vervolgens naar Strawberry Field waar “Imagine” zou zijn. Imagine is een mozaïek ten ere van John Lennon, en op deze locatie vanwege het Beatles nummer “Strawberry Field Forever”. (Er was alleen geen enkele aardbei te bekennen :P) Daar zijn Camille en ik ieder ons eigen weg gegaan, ik naar Alice in Wonderland Sculpture! En, ik was nu toch in de buurt, ook maar naar het Metropolitan Museum (ik heb echt niets met musea). Van de buitenkant foto’s gemaakt, want hij was dicht op maandag (goh, wat een pech :P). Ik zat nu helemaal aan de East side, en ik moest naar de West side voor mijn hostel. Dus langs een weg gegaan dat ik ook nog wat leuke dingen zag, zoals het Belvedere Castle. Beetje een lachtertje, natuurlijk zijn de Amerikanen er helemaal trots op, want het komt uit 1872, en dat is voor hen echt iets heeeel ouds! Maar als Europeaan zijn we wel wat anders gewend. Oftewel, stelde niet zoveel voor. Central uit kwam ik langs het American Museum of Natural History. De buitenkant en de hal binnen gefotografeerd, want je moest er verder entree voor betalen. (Cultuurbarbaar als ik ben, doe dat dan al helemaal niet ;-)
Vanaf daar de metro gepakt, want na 3,5uur lopen had ik het wel even gehad! Van 81st tot 103st (mijn halte naar het hostel), daar nog een heel klein rondje gemaakt, en toen op naar het hostel. Ik was daar om half 5, en om 5uur zou de tour naar Brooklyn Bridge vertrekken. Maar ik had gewoon geen zin meer, dus heb besloten om lekker een rustig avondje te houden. Koffer is nu zo goed als ingepakt, en door mijn vrije avondje kon ik voor jullie nog een blog maken!

Inmiddels 698 foto’s gemaakt! Alles staat nu op m’n laptop én USB. Nu is mijn camera helemaal leeg, en kan ik 4gb aan foto’s op de reis zelf schieten : ) Ik heb er erg veel zin in! Waarschijnlijk ontmoet ik al een paar mensen voor dinner morgen in het hotel. Ben erg benieuwd hoe de tour zal zijn!

Zoals ik al eerder zei, ’t is nu even de vraag wanneer ik weer internet heb, en hoe vaak ik een blog kan plaatsen. Maar blijf vooral reageren, de reacties van deze blog lees ik dinsdagochtend en de andere vroeg of laat ook wel.

Liefs Laura

  • 07 Augustus 2012 - 07:25

    Mini:

    Hallo Laura
    Mooie foto's gemaakt,Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Eerst dacht je nog,hoe kom ik die 4 dagen NY nog door,nu zijn ze al bijna voorbij,
    toch nog wel snel gegaan.
    We wensen je veel plezier op je verdere reis en tot de volgende keer.
    GOOD GOAN! groetjes uit Markelo van ons allemaal

  • 07 Augustus 2012 - 07:42

    Mama:

    Dag Laura,

    Mooie foto's van Central park, wist niet dat het zo groot was! Je bent wel echt een kind van je vader hoezo cultuur barbaar, als je de ingang van een museum hebt gezien is dat voldoende?
    Ben erg benieuwd naar de rest van jouw reis, we zien wel wanneer er weer iets verschijnt.
    Veel plezier, liefs mama.

  • 07 Augustus 2012 - 08:23

    Jo:

    Weet je wel dat in the American Museum of Natural History de film Night at the Museum is opgenomen? Klopt helemaal met die T-rex in de hal! Ik had daar persoonlijk wel geld voor neer geteld, maar we kennen je inderdaad ;-)
    Nou, ik wacht nog even 10 minuten met naar de faculteit fietsen het komt met bakken uit de lucht vallen :(

  • 07 Augustus 2012 - 08:33

    Papa:

    Kun je nagaan wat wij gelopen hebben helemaal,vanaf dat strijkijzer gebouw tot aan de ferry`s naar het vrijheidsbeeld toe,toen hadden somige medereizigers de blaren op de voeten staan...
    Leuk dat je John Lennon`s gedenk teken ook gevonden hebt en de vijver in CP,joa dat is wa een groot park.
    Mooi verhaal en mooie foto`s ,we zien wel weer wanneeer je weer wat schrijft.
    Nog een fijne trip.

    Groetjes Papa

  • 07 Augustus 2012 - 10:42

    Marianne :

    Hoi Laura,
    Ontzettend groot dat Central park, ziet er goed uit. Ik vind vooral het beeld van Alice in Wonderland leuk. Het kasteel stel inderdaad niet veel voor. Veel plezier met de rest van je reis en veel foto's maken (heb ik ook gedaan 1100 in 14 dagen vakantie!).
    Groetjes T.Marianne , Roelof en Maaike.

  • 07 Augustus 2012 - 16:49

    Laura Klijnsma:

    Mini, klopt, ik zag er eerst tegen op, maar uiteindelijk hebben jullie allemaal gelijk gekregen, de tijd ging wel snel voorbij en ik heb nog dingen kunnen doen waar ik niet aan toe kwam op de campus!

    Mama, haha, precies, ik heb het gezien, dus ik kan het van mijn lijstje afvinken ;-)

    Jolanda, jaaa! Net als met Grand Central Station uit Madagaskar, herkende ik dit museum van Night at the Museum! Ziet er wel wat anders uit, maar vooral door de dino's bij de entree herkende ik het :P

    Papa, pfff, dat is wel een heel eind! En ik vond het stuk wat ik op Fifth Avenue had gelopen al lang! :)

    TM, Ja, Central Park is echt heel groot! Het is moeilijk om op foto vast te leggen hoe groot het werkelijk is! Maar erg mooi park, vooral in het zuiden is veel te zien, in het noorden is er wat meer 'wilde' natuur. (Daar zag ik het wasbeertje ook!)'

  • 08 Augustus 2012 - 10:25

    Lennart:

    Hee Laura.

    Wat een mooie laatste paar dagen heb je in New York gehad! En wat ziet het Central Park er prachtig uit! Voor nu: heel veel plezier met je rondreis :)!! En dan zie ik een nieuwe blog wel verschijnen!

    Lennart

  • 08 Augustus 2012 - 19:36

    Nico & Nel:

    Hoi Laura,
    Wat is het mooi in Amerika,wat een prachtig land.
    Na het lezen van de vele Emails en het zien van al die prachtige fotos,
    wensen wij jou de laatste 2 weken heel veel plezier en geniet met volle teugen,van al het moois wat je nog in de 2 weken mag en kunt beleven.

    P.S. (wel terug komen)

    Veel groetjes uit Enschede
    Nico en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 5622

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: