Home Sweet Home - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 September 2012 | Nederland, Enschede

Inmiddels alweer 1,5week weer thuis, vorige week alweer 4 dagen gewerkt, en deze week (woensdag) begint mijn eerste dag in Ermelo!
Voor de mensen die ik niet zo heel vaak spreek, toch nog even een blog. Ik heb mijn reis helemaal fantastisch gevonden! De campus was erg leuk voor de ervaring. Nu heb ik een beetje geproefd (letterlijk en figuurlijk, het campus eten was nou niet zo denderend) hoe het Amerikaanse studentenleven op een campus eruit ziet. Was ook erg handig om het Engels spreken te oefenen voordat mijn reis begon. New York was ook een hele beleving, wat een stad! Kan het niet vergelijken met de steden die ik tot nu toe heb bezocht. Het is heel groot, iedereen kent Manhattan en het shopping gebied wel, maar als je wat meer naar andere wijken gaat, is dat meteen een heel ander New York! China Town bijvoorbeeld, en waar mijn hostel zat, in de buurt van Harlem. Op een dag dacht ik pistoolschoten te horen, maar iedereen liep gewoon door, was de normaalste taak van de dag! Ik zou zeggen, iedereen zou New York moeten bezoeken voor zijn/haar eigen beleving! Mooie gebouwen/bezienswaardigheden, en Central Park is absoluut de moeite waard! (Ik heb me er een hele dag vermaakt.) Al zou ik wel zeggen dat ik de komende 5 jaar niet zo snel weer naar NY zou gaan, tenzij het voor shoppen is ;-) Het is niet zoals bijvoorbeeld San Fransisco, New Orleans, Nashville, waar gewoon altijd een leuke gezellig sfeer hangt. En de bezienswaardigheden zullen binnen 5 jaar ook niet zoveel veranderen ;-) Maar, al met al, New York is een wereldstad ;-)

Dan mijn reis, ge-wel-dig! Hoogtepunten? Heeel veel!
-Washington: mooi stad, veel monumenten en musea, erg schoon overal en aardig wat groen
- Nashville: country en gezelligheid!
- New Orleans: ondanks andere verwachtingen was NOLA zeker geslaagd! Doordat we er doordeweeks waren, waren er bijna geen muzikanten op straat. Je moest ze 's avonds opzoeken in de barretjes.
- Panama Beach: wit strand, gezwommen met dolfijnen, jetski!
- DisneyWorld: naar het Hollywood Studio geweest :)
- Key West: ziet er totaal niet Amerikaans uit, mooi huizen, relaxte sfeer, mooie omgeving, een fantastisch eiland!
- Miami: of eigelijk, mijn verjaardag in Miami! Ik ben nog steeds niet echt onder de indruk van Miami zelf, daar heeft deze reis (helaas) geen verandering in gebracht. Maar dit was onze laatste stop en laatste dag als groep zijnde! 's Avonds met de meesten uit eten geweest, kreeg ik nog een heerlijke oreo cheesecak verjaardagsgebakje! En 's avonds dan mijn eerste legale cocktail ;-)

Dieptepunt? Nou, heb ik eigelijk niet. Wat niet zo grappig was, was de regen de eerste paar dagen. Toen dacht ik echt, dit is nou precies waarom ik niet van kamperen houd! Maar goed, aan het weer kun je niets doen! Maar ik ben wel blij dat we mooi op tijd weg waren uit Amerika, voor hurricane Isaac toesloeg!

De reis is zeker voor de herhaling vatbaar! Ik ben nu echt nog niet voor het laatst in Amerika geweest ;-)

  • 04 September 2012 - 21:26

    Mini:

    Hallo Laura,
    Toevallig keek ik nog even naar je site,en zag dat je nog wat had geschreven.
    Leuk verslag heb je ervan gemaakt.
    We wensen je morgen veel sucses in Ermelo en tot gauw.
    Groetjes uit Markelo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 5622

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: