Het leven op de campus - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Het leven op de campus - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Het leven op de campus

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Helleu!

Dit keer een wat korter berichtje, daar moeten jullie het maar even mee doen :P Nog ietwat last van een jetleg, ik ging maandag om 23u slapen, en werd al om 6uur wakker! Maar ik verwacht dat het na de dinsdag goed zal gaan. Even over de campus: Er zijn 6 gebouwen waar studenten verblijven, met elk zo’n 4 a 5 verdiepingen. Ik deel de kamer met 2 Brazilliaanse meiden, en de badkamer met zo’n 6-7 meiden. Tja, dan krijg je een enorme voorraad aan shampoo etc. in de badkamer (zie foto)! Mijn klas is toch nog vrij groot, zo’n 16 studenten, toevallig nog 2 Nederlanders, en verder mensen uit Columbia, Georgië, Turkije, Rusland, Brazilië en Spanje. We zitten allemaal op niveau C2-2 (C2 is het hoogste niveau, en C2-3 is het hoogste van die categorie), maar toch spreken we allemaal wel anders. Bij één jongen moet je zo je best doen om hem te verstaan, omdat ie zo’n zwaar accent heeft. En een ander gebruikt zoveel moeilijke woorden die ik helemaal niet ken! De lessen bestaat uit veel praten. Vandaag was het onderwerp: Medical Matters, wat voor mij natuurlijk interessant was. Zo weer wat woorden geleerd die ik niet kende, dus ik leer wel wat hier ;-) Sowieso wordt het Engels spreken makkelijker wanneer je de hele dag niets anders doet. De discussiepunten die onder andere besproken werden vandaag was: 1. Moet je fastfood duurder maken, zodat men eerder gezocht eten koopt (maar wat als de arme gezinnen geen eten meer kunnen betalen daardoor?). 2. De tekst op sigaretten “roken is dodelijk” vervangen door (zwarte)rokers longen, of andere vieze plaatjes. Leek mij nog niet zo effectief, maar blijkbaar was ik de enigste die er zo over dacht.
Wat je hier wel veel ziet is groepjes van dezelfde nationaliteit. Zoals je wel vaker ziet op vakanties: Duitsers staan bij elkaar, Nederlanders bij elkaar. Maar goed, doe je eraan? Precies, niets ;-)
Oh, en het eten… Tja… Typisch Amerikaans zullen we maar zeggen :P Veel vlees, en ondefinieerbare prutjes, en weinig groenten. Ik ging over op de salades, maar nu zegt m’n kamergenoot net dat er laatst een worm in was gevonden… Smakelijk eten :P

Ik dacht dinsdagochtend nog: zal ik vaak alleen zijn deze weken? Maar nee hoor, na mijn lessen kwam ik Anne uit Luxemburg weer tegen (daar trok ik ook mee op tijdens de NY tour) en we hebben al leuke activiteiten gepland! Donderdag: naar een shopping Mall! Zaterdag: naar Manhattan met een groepje. En we willen ook nog naar Sleepy Hallow en misschien nog naar Six Flags. Na de lunch zijn we weer even Tarrytown ingelopen, en een winkeltje binnengestapt. En vriendelijk als de Amerikanen zijn; die mevrouw heeft ons overtuigd om toch echt naar Sleepy Hallow te gaan. Voor diegene die niet weten wat het is: het de stad van de hoofdloze ruiter. Hij onthoofd mensen, en neemt vervolgens de hoofden mee. Leuk he?! :P Omgeving schijnt er heel mooi te zijn!

Dat was het voor vandaag!
Liefs Laura

P.s. Ik lees alle reacties op mijn blog, vind ik erg leuk om te lezen! Misschien reageer ik niet altijd, maar blijf reacties plaatsen want ik lees ze wel allemaal! :D

Update 7-8: Omdat ik maar een x aantal foto's op mijn blog kan hebben, moest ik deze verwijderen. Ze staan op Facebook!

  • 25 Juli 2012 - 16:05

    Jo:

    Die eerste foto, is dat de ik-ga-naar-bed-via stoel --> kast --> bed foto? :P Ik hoop dat Sleepy Hollow niet zo commercieel is geworden als dat spookstadje in nevada/utah toen ;-)

    Oja ik heb de eerste Nederlandse schrijffout al ontdekt, dat zal betekenen dat het engels lullen je nu wel goed af gaat denk ik haha

  • 25 Juli 2012 - 16:12

    Laura Klijnsma:

    Ja klopt, ik zet dan een stoel naast de kast, klim op de kast, en dan m'n bedje in :P Oh, heb het in word getypt, niet echt op de rode lijntjes gelet dus :P

  • 25 Juli 2012 - 17:56

    John:

    hahahhah wel leuk zo'n hoogslaper maar je moet er wat voor over hebben

    xxx

  • 29 Juli 2012 - 15:26

    Ramona :

    fijn te lezen dat je het erg naar je zin hebt! Lekker ven genieten! En ook al aardig geshopt ondanks dat je dat niet echt van plan was... Nice!

  • 01 Augustus 2012 - 22:54

    Laura Klijnsma:

    Ramona, ja, mijn gat in m'n hand is het laatste jaar wel wat gedicht, maar nog steeds aanwezig... :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 5614

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: