Six Flags! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Six Flags! - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Six Flags!

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Juli 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Heey,
Omdat het weekend vast te veel woorden is voor 1 blog, split in het in twee! Eerst de zaterdag: Six Flags! Ik had er helemaal zin in, vroeger ooit eens eerder in Six Flags in Nederland geweest, maar toen was ik nog te jong om in achtbanen te gaan. Eerst ontbeten met een geïmproviseerd ontbijtje, omdat de kantine pas om 11u in het weekend open gaat, en we zouden om half 8 vertrekken (werd kwart over 8…) Ontbijtje was een jumbo croissant, maar echt Amerikaans (lees: vet en zout), wat snoepjes en een Kellog’s reep. We zaten in een echte Amerikaanse schoolbus! Leuk om eens mee te maken. Rit duurde 2uur, na 10u waren we dan in Six Flags! Het was de hele dag niet echt druk, de eerste attractie die Anne en ik deden was een soort spookhuis, we waren helemaal alleen in die attractie! (Voor de kenners, was net als Villa Fonta in de Efteling.) Daarna wilden we in iets wat over de kop ging, maar werden we niet toegelaten, omdat Anne sandalen droeg, en ze wilden geen blote tenen zien??? Op naar de volgende dan maar; achtbaan Superman! Het is een achtbaan waarin je ligt, en dan ga je dus over de kop! Ik dacht nog toen we er één maal inzaten “als de veiligheidsbanden losschieten, breek je al je botten!” Niet echt een geruststellende gedachte… Beetje dizzy na die achtbaan, maar op naar de volgende: The Green Lantern. Dit maal moest je staan in de achtbaan, die over de kop ging! En ja, toen ging het mis… M’n hoofd werd alle kanten op geklepperd, en of het nu komt doordat ik een slecht ontbijt heb gehad, of door het warme weer, of doordat we twee heftige achtbanen achter elkaar hebben gedaan, of misschien wordt ik gewoon oud… Maar ik werd dus misselijk! Bah, zo had ik me nog nooit gevoeld! Komt er meteen een staff member aanlopen “Do you need firs aid? Do you need medican?” Nee, glaasje water was genoeg. Daarna nog ff ergens gaan zitten om even bij te komen en wat eten. (Ja, raar genoeg werd eten tegen de misselijkheid bij mij!) En daarna nog een aantal achtbanen gedaan (ja, doorzetter he?).
Alleen jammer dat het weer heel slecht was, een aantal keer werden alle buitenattracties (wat zo’n beetje alles was) stop gezet voor een langere tijd. Steeds een plekje moeten zoeken om te schuilen. Na een bui zagen we weer blauwe lucht, en dan denk je dat het voorbij is, maar nee hoor, komen er zo nog een aantal buien bij!
Wat doe je als het slecht weer is in een pretpark? Eten, winkeltjes bekijken en met cartoon figuren op de foto! : )
Als laatste gingen we in een wild water attractie, nou, wild en een hoop water was het zeker! Anne en ik kregen 2x de volle laag! Hadden we moeten weten, naast de attractie staat een “human dryer”, een soort mega föhn waar je met je gezin in kan staan (uiteraard tegen betaling). Daarna kletsnat naar de bus gelopen, die vertrok om half 8.
Mooi dagje gehad, ondanks alles : )

Liefs Laura

Update: Ik heb soms wat problemen met het plaatsen van foto's, dus het kan even wat langer duren voordat de foto's erbij staan.

Update 7-8: Omdat ik maar een x aantal foto's op mijn blog kan hebben, moest ik deze verwijderen. Ze staan op Facebook!

  • 30 Juli 2012 - 07:40

    Mamma:

    Leuk om zo je werkdag te beginnen!
    Heb weer met veel plezier je blog gelezen, sta er versteld van ,jij misselijk in een attractie?
    Zie naar je volgende verhaal uit.
    Tot de volgende keer

  • 30 Juli 2012 - 09:44

    Jo:

    Dat je GROEN en geel zag in de Green Lantern vind ik dan wel weer ironisch :P Maar ik kan het mij wel voorstellen, die houten achtbaan in Movie Park kleppert ook alle kanten op kom je ook met hoofdpijn en weeïg gevoel uit.

    En oeeeeh sta je met batman of superman op de foto? :) zien!!

  • 30 Juli 2012 - 09:47

    Jo:

    Hey ik zie net dat je foto's van sixflags onder de blog 'leven op de campus' staat. Je staat gewoon met Porky Pig op de foto!!!! YAY!

  • 30 Juli 2012 - 14:00

    Mini:

    Hallo Laura

    Je hebt weer een mooi verhaal gemaakt,leuk om alles te lezen.
    Ik vind je ook wel echt een doorzetter,om in al die achtbanen te gaan,ik zou het niet nadoen.
    Jammer dat je slecht weer had,maar ondanks dat wel hele mooie foto's gemaak


    groetjes van Mini en tot een volgende keer.

  • 30 Juli 2012 - 14:12

    Laura Klijnsma:

    Foto's staan er nu ook bij! Op één of andere manier doet deze blog nogal moeilijk bij het plaatsen van foto's. Klopt inderdaad Jolanda, dat de foto's eerst bij een andere blog stond.
    Morgen staat er wel weer een nieuwe blog op, van de zondag! :)

  • 30 Juli 2012 - 14:51

    Kelly:

    Heeuj! Zo te lezen vermaak jij je daar nog heel goed!
    Maar hoe komt het nou dat jouw verhalen contstant te lang zijn voor op de site? hahaha ;)

    Is het al weer een beetje beter met je keel? En nog geen rupsen gevonden?..
    Had het gister bij een etentje bij m'n oom erover met Gea (mama van Sam) dat jij nu in Amerika zit, ze zei gelijk "Dat is inderdaad echt iets voor Laura!" haha

    Al zal ik vaker een reactie plaatsen, en dit dus nog vaker zeggen, toch nog heel veel plezier daar!!!
    Enjoy!
    Xx

  • 30 Juli 2012 - 16:09

    Laura Klijnsma:

    Kelly! :D Doet me goed om reacties te lezen! Dan weet ik ook wie mijn blog leest :P
    Of ik heb veel te vertellen, of ik vertel teveel ;-) één blog kan een beperkt aantal woorden hebben, 1 a4 in Word is bijvoorbeeld al te lang. Daarom splits ik dit weekend in tweeën, hebben jullie morgen ook weer wat te lezen ;-)
    Ah, leuke reactie van Gea haha! Mijn blog is voor iedereen toegankelijk, dus als ze foto's wil zien of iets, hoef je haar alleen maar de link te geven ;-)

  • 30 Juli 2012 - 17:50

    John:

    super mooi weer dit verslag hahahha niet eens misselijk geworden (ik was er allang spier wit uitgegaan)
    wel super goed dat jij dat doet maar goed wacht het volgende bericht wel weer af.

    spreek je woensdag weer

    succes verder

    xx john

  • 31 Juli 2012 - 02:35

    Laura Klijnsma:

    Euh, John, was juist wel misselijk geworden he ;-) Haha, maar ben daarna toch nog in wat achtbanen gegaan. Volgende bericht komt zeer spoedig! Denk met zo'n 15min,maar jullie in Nederland liggen (als het goed is) allemaal op 1 oor nu (2.35u)

Tags: Six Flags

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 5619

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: