Madison Avenue, Ground Zero - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Madison Avenue, Ground Zero - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Madison Avenue, Ground Zero

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Juli 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Goeiemorgen!

Het is maar goed dat ik elke dag ook nog in mijn 'papieren' reisdagboekje zelf schrijf, anders zou ik toch dingen vergeten. Het is nu al moeilijk te herinneren wat ik 5 dagen geleden heb gedaan! De temperaturen zijn nu wat aangenamer hier, zo’n 22 tot 28 graden. Zondag ben ik met een groepje naar New York gegaan. Het plan was om naar het vrijheidsbeeld te gaan, maar omdat het bewolkt was, wilden we het voor een wat zonnigere dag bewaren.
Vanuit Grand Central liepen we richting onze bestemming, en onderweg kwamen we een markt tegen! Op Madison Avenue, hele straat was afgezet voor de markt. Altijd leuk om een markt in het buitenland mee te maken. Ze verkochten van alles, van fruit/smoothies (ik heb een piña colada gehad, zonder alcohol uiteraard…) tot eten (gyros zelfs!) tot sieraden en kleding. En ook fijn: eindelijk hoef je ergens geen taxes over te betalen! Wat de prijs is, betaal je dan ook : ) Ik heb zelf een beetje afgepingeld: ik had twee haarclips gekocht, samen $10. En toen vroeg ik of ze nog een combinatie prijs hadden, nu kreeg ik ze mee voor 8$! Ome Roelof zou trots op me zijn, haha!
Vervolgens naar Ground Zero geweest, de herdenkingsplek van 9/11. Erg mooi en indrukwekkend. Heel vreemd idee dat die twee torens daar ooit hebben gestaan (en zelf dat papa daar nog bovenop heeft gestaan!).
Wanneer je door New York loopt, kun je je verbazen over allerlei dingen. Zo duikt er opeens tussen de hoogbouw een kerk op. Of er staat een digitaal bord met “Our national debt”, en elke seconden verhoogd dat bedrag met zo’n $100.
Als laatste zijn we nog naar Times Square gegaan (Naked Comboy niet weer gezien helaas). De andere meiden hadden niet echt winkels waar ze in wilden gaan, dus eigenlijk zijn we naar het Hard Rock Cafe en Disney Store gegaan omdat ik daar graag naartoe wilde. Maar ik ga er nog wel een keer heen wanneer ik alleen in het hostel zit, want heb het nu even vlug bekeken, kreeg een beetje het gevoel dat ik de anderen ophield.
Oh, en opeens, na 9 jaar trouwe dienst, ging mijn Eastpack kapot!!! Één rits was al kapot gesprongen bij de Amerikaanse douane, maar nu ging de andere ook kapot… Dus ik moest verplicht een nieuwe rugzak kopen. (Ik had geen andere tassen mee.)
Het gezelschap waarmee ik naar NY ging waren: Anne (Luxemburg), Jorien en Sharon (uit Nederland) en Tiana (uit Spanje). Voor de verandering ben ik vrijwel altijd de oudste! Daarna kwam Sharon/Anne met 16jaar. Oh, en Tiana is me ook een typetje. Het is een niet zo slim meisje, en spreekt ook amper Engels. Zo had ze geen idee wat 9/11 inhield, en ze zag het woord “Subway” staan, en dacht dat het de broodjeszaak was i.p.v. het metrostation. Ach ja…
Moet wel een beetje gaan opletten op m’n uitgaven, want het gaat wel hard! Treinkaartje naar NY kost $18 (retour) en ik wil er maandag en dinsdag nog naar toe. Ook ff kalmer aan doen met souveniertjes kopen.

Mama, gaat nu wel goed met het ontvangen van emails?
En het plaatsen van foto’s duurt soms even, deze blog zet ze soms bij het verkeerde verhaal of het werkt helemaal niet!

Liefs Laura

  • 31 Juli 2012 - 07:41

    Mama:

    Ja het gaat goed met ontvangen van de emails.
    Weer een leuk begin van mijn werkdag!
    Het is maar goed dat ik je verjaardagsgeld over gemaakt heb, kun je nog meer geld uitgeven.
    Leuk dat je zo veel onderneemt, en het is natuurlijk erg verleidelijk in zo'n grote stad.
    Tot de volgende keer,
    Liefs mamma.

  • 31 Juli 2012 - 08:28

    Papa:

    Mooi en herkenbaar dat New York,goed dat je nog een keer gaat.
    groetjes tot de volgende keer Papa :-)

  • 31 Juli 2012 - 10:00

    Jo:

    Ach, je hebt altijd nog je creditcard (lekker Amerikaans) mocht het nodig zijn ;-) Mooi dat je NY zo vaak bezoekt, volgens mij is dat een stad waar je een week kunt rondlopen en steeds weer iets nieuws ziet.

  • 31 Juli 2012 - 17:32

    John:

    mooi verslag weer hahaha je moet ook nie te veel shoppen, maar wel een mooie rugzak hoor

    spreek je gauw weer

    xx

  • 31 Juli 2012 - 18:22

    Papa:

    Leuke ansichtkaaten,ut geet toch sneller dan je had gedacht,ik stuur die van jo ff per digitale post.

  • 31 Juli 2012 - 19:08

    Mini:

    Hallo Laura

    Allereerst bedankt voor je mooie kaart,fijn dat het goed met je gaat.
    Je hebt weer mooie kiekjes gemaakt.
    We kijken weer gauw uit naar het volgende verslag.


    de groetjes van Henk,Mini,Thijs,Opa en Oma.

    P.S. ook de groetjes van Opa ,Oma en Gerry uit Diepenheim.

  • 01 Augustus 2012 - 04:28

    Laura Klijnsma:

    Niet teveel shoppen in New York is wel erg moeilijk hoor! ;-)
    Mooi dat de kaarten over zijn, gaat inderdaad sneller dan verwacht! De tekst "zodra deze kaart is bezorgt, zal ik wel bijna thuis zijn" gaat dan ook niet echt op ;-) Ach, nog 3 weken, maar eerst nog 3 weken vol leuke dingen! :)

  • 01 Augustus 2012 - 08:20

    Papa:

    Precies nog 3 weken dan heb ik ook vakantie.... :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 5613

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: