Maandag en dinsdag; tour door New York - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Maandag en dinsdag; tour door New York - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Maandag en dinsdag; tour door New York

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Heey,

Afgelopen dagen heel wat km’s te voet gemaakt! Maandag om 11uur met Jorien afgesproken om naar NY te gaan. Via Grand Central met de subway naar het punt South Ferry gegaan, om met de ferry The Statue of Liberty te bekijken. De ferry gaat elk half uur, en de tocht duurt ook zo’n 30min. Alleen dacht ik dat de boot wel zou draaien, maar het bleek dat er een stuur (wiel?) aan elke kant van de boot zat, dus we stonden mooi aan de verkeerde kant te koekeloeren… Aangekomen op Staten Island, meteen de ferry terug gepakt naar Manhattan, dit keer aan de goeie kant! Maar als ik heel eerlijk ben, vond ik het een beetje tegenvallen… Als je al wat dagen tussen de wolkenkrabbers loopt in NY, is het Vrijheidsbeeld opeens klein! En een foto met mij plus het beeld ging ook niet, het was te ver weg, dan zou je maar een heel klein beeldje zien. Misschien dat ik in de dagen in het hostel naar het eiland waar het beeld op staat nog ga, voor een betere indruk.
Daarna zijn we naar China Town gegaan. Een heel ander deel van NY! Het is wat simpeler, en ook wat armoediger (en dus ook wat smoetsiger), maar toch erg leuk om er door heen te wandelen! Er stonden ook veel kraampjes met groente/fruit die wij nog nooit gezien hadden, vismarktje en overal zie je Chinese tekens.
Vervolgens naar Union Square gegaan om een groot deel van Fifth Avenue te bewandelen (een grote winkelstraat). Van de 14th tot de 42nd street gelopen, met omweg! Waarom met omweg? Omdat de president had besloten om door 5th Avenua te rijden, en dus was een stuk afgezet. Ik heb ‘m niet gezien, want de politie zelf wist ook niet hoe laat ie zou arriveren.
Onderweg ook de voorkant van de Public Library gezien, erg mooi gebouw! En ook het hele smalle gebouw Flatiron, daarvoor op het pleintje was weer politie: dit keer was er wat afgezet vanwege een crime scene (was niets meer van de zien, op de welbekende gele afzetting na).
Om 21u was het zo’n 26 graden (79 Fahrenheit), de dagen zijn gelukkig niet meer zo warm als de eerste week!

Dinsdag zijn we weer naar het Vrijheidsbeeld gegaan, omdat Anne deze nog niet had gezien. Vervolgens door naar Times Square (winkels zoals Bubba Gump, M&M Store, Forever 21 & Superdry bezocht). Lijkt net alsof we niet zoveel hebben gedaan, maar de afstanden zijn toch nog behoorlijk! Om half 3 ongeveer waren we in New York, en om half 10 waren we weer in Tarrytown. Nu ook Times Square bij avond gezien (het wordt hier al om 21uur donker). Alleen had ik de knolletjes zo op, dat ik geen foto’s heb gemaakt. Ik ga tijdens mijn verblijf in het hostel wel in de herkansing.

Oh, en leuk dat er steeds meer mensen reageren op m’n blog! Ik lees ook de nieuwe reacties bij de oudere blogs nog, en soms reageer ik er ook op. Blijft echt heel leuk om te lezen!

En sommige Amerikanen vinden het helemaal geweldig dat ons rijbewijs roze is: "Oh my god, Rebecca, look, it's pink! PINK! I want one too!"

Liefs Laura

Update: ik merkte ook al dat Jorien (uit Amersfoort) de uitdrukking "de knolletjes ophebben" niet kende, en zo te zien in de reacties kent Kelly
'm ook niet! Ik weet niet of 't een Twentse uitdrukking is, of gewoon iets wat wij in de familie gebruiken, maar het betekend "het gehad hebben/moe zijn/geen puf meer over"

foto van de crime scene heb ik ook toegevoegd ;-)

  • 02 Augustus 2012 - 02:40

    Jo:

    superleuk weer om te lezen! Ik moest heel hard lachen om het rijbewijs zinnetje. Je zult wel denken wat een tijd om te reageren maar het onweert nu en je kent mij en onweer dus ik zit rechtop in bed ;-) Kan ik mooi je nieuwe blog lezen. El snorkel naast mij snurkt gewoon door, maar je krijgt vast de groeten van hem. ;-)

  • 02 Augustus 2012 - 06:00

    Papa:

    Als ik het goed heb kun je aan de achterkant van het vrijheidsbeeld naar binnen,dit heb ik toen ook niet gedaan.
    We zijn erom heen gelopen en hebben foto`s gemaakt met toen nog de Twin Towers op de achtergrond,en ja ut vrijheidsbeeld is kleiner dan je denkt.
    (he jo nog laat wakker?? oja ik zie het al knetterij in de lucht,hier gelukkig niet)
    Groetjes ......

  • 02 Augustus 2012 - 07:42

    Mamma:

    Helaas niet de eerste die reageert.
    Als je een Amerikaan vertelt dat je zoveel gelopen hebt, vraagt hij of je ziek bent.
    De foto's bij je blog zijn geweldig, komt allemaal heel bekend voor, helaas kan ik niet uit eigen ervaring spreken.
    Tot de volgende keer, liefs mamma

  • 02 Augustus 2012 - 10:12

    Mini:

    Hallo Laura

    Na een korte nacht(feestje van opa)zijn we aan het melken gegaan.
    Ik ben vanmorgen vrij van het werk,en kon dan ook al gauw even van je mooie vehaal genieten.
    Ook heb je weer veel mooie foto"s gemaakt(lekker veel m&m"s)

    Groetjes uit Markelo,en tot de volgende keer.

  • 02 Augustus 2012 - 21:11

    Ramona:

    Je kunt volgend jaar wel mee gaan doen met de wandelvierdaagse! Je bent toch al begonnen met trainen lees ik wel... =p nog ff flink shoppen en dan terug lopen met de tassen dan is het helemaal compleet, Haha!

    Maar erg leuk om te lezen je blogs, en leuke foto's ook!
    Mis je nederland al een beetje of ben je al plannen aan het maken om te emigreren?

    Xx

  • 02 Augustus 2012 - 23:00

    Diny:

    hey Laura, Lees het al, het blijft genieten daar in NY. Een heel lief mailtje naar je vader wil ook wel eens helpen om je bankrekening wat bij te spekken. En je moet ook maar zo denken, je krijgt de kans niet zo gauw weer om terug te gaan naar NY. Geniet nog lekker en schrijf veel verhalen, dan kunnen wij ook meegenieten.

  • 02 Augustus 2012 - 23:40

    Lennart:

    Hee Laura.

    Ik heb al je blogs gelezen en het klinkt erg goed. Ik dacht nu maar eens van laat ik even een reactie plaatsen. De foto's zijn prachtig, erg leuk om te zien! Geniet de komende dagen nog lekker van New York! Dan zie ik de nieuwe blog wel verschijnen (morgen?). Ik neem aan dat jij rond deze tijd gaat eten, dus eet smakelijk. Bij deze dus ook de groeten van mij, El snorkel (kennelijk sliep ik iets te vast vannacht tijdens de onweer).

    Lennart

  • 02 Augustus 2012 - 23:58

    Kelly:

    Na lap zeg, moest jij wijken omdat de President kwam?! Wat is dat nou weer?? Hahaha

    Inderdaad een aardig tourtje gemaakt als ik het zo lees! Maar wel weer genoten ook ;-)
    Aaawh, dus geen foto van een krijt-omlijning? :'( Daar gaat m'n CSI:NY droom, *poef*, hoorde je hem? :P Nou moet jij zeggen "pssst, dat wordt daar helemaal niet opgenomen." Hoor je *knal!* hahaha

    Haha, vind het wel grappig van die groente en fruit dingen, Nina (de Thaise) die nu bij ons is heeft ook dingen meegenomen waarvan wij af en toe ook echt staan te kijken van o_0 wat is dat? Maar smaakt meestal wel lekker, heb jij daar ook iets geproeft?
    Enneh, ik snap je uitspraak niet :$ "De knolletjes zo op"? Teveel gezopen ofzo? :P Haha, zal het vast niet zijn, maar ik dacht, ik doe een poging :P Of je was het gewoon zat?

    De foto's die je wel hebt gemaakt zijn weer errug mooi! Vind degene die je "NY" hebt genoemd ook heel wijs, hoge gebouwen, mooie blauwe lucht met wat witte wolkjes. Heeft wel wat ;)
    Ben benieuwd naar het volgende verslag! Alle lessen verlopen nog goed?
    Groetjes!
    Xx

  • 03 Augustus 2012 - 00:55

    Laura Klijnsma:

    Steeds meer reacties, leuk!

    Jolanda, nog lang wakker geweest door de onweer?

    Papa, ik ga waarschijnlijk nog naar het eiland van het Vrijheidsbeeld zelf, ik hoef er niet bovenin (volgens mij vragen ze daar ook weer extra geld voor...)

    Mama, ja klopt! Ze keken me vandaag ook al raar aan dat ik naar een ander stadje ging lopen!

    Mini, dan was het vast een geslaagd feestje!

    Ramona, ja, aan beweging geen gebrek hier hoor met die heuvels, tjonge jonge! Vandaag ook weer een heel stuk gelopen (Komt nog in de nieuwe blog). En emigreren lijkt me niet wat hoor, het eten staat me sowieso al tegen hier haha :P

    Diny, haha, ik hoop dat dat niet nodig zal zijn! Geld gaat nu al iets minder hard,het ging voornamelijk snel door Victoria's Secret en het Hard Rock Cafe ;-)

    Lennart, klopt, heb net m'n eten op ;-) Ik denk dat de nieuwe blog vrijdagavond komt, dus zaterdagochtend voor jullie!

    Kelly, ik heb de foto van de crime scene toegevoegd ;-) En de uitleg van "de knolletjes op" staat er ook bij, niets met drank te maken haha! :P (Kan ook niet, ben nog geen 21 he ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 5615

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: