Laatste week op de campus - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Laatste week op de campus - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Laatste week op de campus

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Tarrytown

Hallo!

Ik ben nu toch wel aardig moe na een aantal drukke dagen met veel lopen. Zaterdag Six Flags, zondag NY, maandag naar NY (op campus om 21u) en dinsdag les van 8-12.30u en naar NY (op campus om 22u). Ook slaap ik ’s nachts nog niet in 1x door en niet zo heel lang. Deze dagen even bijtanken, voordat mijn reis begint!
Woensdagochtend was een skype ochtend! In totaal zo’n 2,5uur gekletst met verschillende mensen. ’s Middags heb ik een test gemaakt, de uitslag bepaalt mijn officiële Engelse niveau. Daar krijg ik ook een certificaat van, die kan ik vrijdagavond ophalen. Het luisteren gedeelte was echt een makkie, maar het lezen gedeelte was toch nog best pittig (‘begrijpend lezen’ was nooit m’n sterkste vak). Maar goed, zullen zien wat het resultaat is.

Ik had vandaag (donderdag) les van 8-12. Daarna nog even op de campus gebleven met Anne en Jorien. Zij gingen om half 3 weg, nog voor de laatste keer naar NY en een shopping Mall. Aangezien ik nog een paar dagen in NY heb, ben ik alleen lopend naar Sleepy Hallow gegaan. Ongeveer een half uur lopen (enkele route), zie het kaartje. Eerst naar Philipsburg Manor geweest, een soort plaatsje/gebouw/gebied. Daar voelde het al meteen anders, nergens hoor je kraaien, maar daar waren ze aanwezig, en er liep ook personeel rond in ouderwetse kleding. Ik ben niet naar binnengegaan (was toch weer $10 entree), maar verder gelopen naar het beroemde Sleepy Hallow Cemetery. Alleen kwam ik daar om half 5, de poort was nog open, maar ik zag dat de poorten om half 5 zouden sluiten! Bang dat ik binnengesloten zou worden, ben ik ook niet verder gegaan. Maar ik wil er toch nog naar toe, dus ik ga morgenochtend in de herkansing.

Wel vreemd dat morgen (vrijdag) de laatste lesdag is! Ik zie er toch een beetje tegen op om 4 dagen alleen in het hostel te zitten. Alles is hier nu zo vertrouwd, en ik heb elke dag mensen om me heen. Ik ben bang dat ik me eenzaam ga voelen, of de tijd maar uitzit totdat de reis begint. Maar ik zal een lijstje maken met dingen die ik nog wil doen/zien in NY!

Wat ik van de cursus vond? Vooraf had ik al bedacht dat ik het deed voor de ervaring, en dat het Engels spreken wat soepeler gaat. En dat is gelukt, je praat hier dagelijks Engels dat je er wel aan went. Echt iets geleerd hebben, tja, dat gevoel heb ik niet, maar goed, dat was ook niet de reden dat ik dit deed. Ik heb nu wel beleefd hoe het is om student te zijn in Amerika op een campus. Je maakt hier ook nog best wel makkelijk contact. Wat ik van de tevoren wilde voorkomen, omgaan met Nederlanders, is toch gebeurd. Wel ben ik verbaasd dat ik hier tot de ouderen hoor! Maar ik ben blij dat ik de general cursus heb gekozen (12 lessen per week), zodat ik genoeg vrije tijd had.
Conclusie: ik ben blij dat ik deze cursus heb gedaan. Ik heb me goed vermaakt hier, maar 2 weken was precies goed.

Ik zal vrijdagavond (zaterdag voor jullie) een schema op m’n blog zetten waar ik wanneer ben de rest van de tijd! Vermoedelijk heb ik steeds minder de gelegenheid tot internet!

Planning voor vrijdag: 's ochtends naar Sleepy Hallow, om 10u bij de manicure met Anne, les van 13.30-17.50, eten en koffer goed inpakken!

Liefs Laura

  • 03 Augustus 2012 - 09:00

    Jo:

    Sleepy Hollow ziet er veelbelovend uit, ben benieuwd wat je vandaag er nog van gaat zien! Die 4 dagen NY kom je echt wel door hoor! Zelfs al ga je een middag in Central Park zitten, je verveelt je denk ik niet. De avond ga je gewoon lekker op tijd naar bed, opladen voor de reis :)

  • 03 Augustus 2012 - 11:11

    Mini:

    Hallo Laura

    Geniet deze laatste dagen nog maar even van NY,voor je het weet zijn ze om.Veel plezier nog en dood maar hennig an!Good goan en tot de volgende keer.
    groetjes uit markelo.

  • 03 Augustus 2012 - 17:02

    Lennart:

    Gaaf dat je naar Sleepy Hollow bent geweest! Het ziet er mooi uit op de foto's! Maar eh.. ben je de goede man die zo'n hoofd kwijt is geraakt nog tegen gekomen, of denk je dat dat gebeurd zou zijn wanneer ze je zouden hebben binnengesloten in de Cemetery :)? Geniet de komende dagen nog lekker in New York. Ga lekker in een park genieten of ga nog een keer naar de Disneystore :p. Er is altijd wat te doen in zo'n stad :).

    Groeten,

    Lennart

  • 03 Augustus 2012 - 17:08

    Mama:

    Dag Lau,

    Voor mijn doen en beetje late reactie, maar thuis deed het internet niet.
    Sleepy Hallow ziet er goed uit, kan me voorstellen dat je er nog een keer naartoe loopt (on amerikaans).
    Zoals Jo al zegt, 4 dagen NY zijn zo voorbij, je kent er nu al een beetje de weg. Jouw kennende heb je zo weer ansluss.

  • 03 Augustus 2012 - 19:08

    Papa:

    Ha die laura,

    Ik denk dat je in central park je een hele tijd goed vermaken kunt ,de trommelmuziek had een heel vrolijk ritme,vond ik zelfs leuk.
    De gedenkplaat van de plek waar Jhon Lennon is neergeschoten is ook wel bijzonder. (even informeren waar het is , het is een klein parkje je bent er zo voorbij)
    Leuk dat je ook dat hotel in de vorm van een strijkijzer hebt gezien.
    En met amerikanen weet je het wel,ze pakken de auto als het meer als 5 minuten lopen is.
    Sleepy Hollow week nixs van maar de ansichtkaart is leuk(The Headless Horseman on the Wooden Bridge)
    En 4 dagen Hostel in NY vind ik niet zo erg als die 1e week op je kamertje in Utrecht.
    Oja en want vond je van dat lawaai van die politie_sirenes daar tussen die hoge gebouwen,ik had toen geen idee waar de auto`s vandaan zouden komen.

    p.s net ook een SMS van Tante Mariane gekregen:
    Wij zijn nu in Kyriad.
    Zijn besmet met het Disney virus.
    Daarom morgen naar Disneyland ,Zondag naar Versailles en dan naar Huis.

    De groetjes Papa ;-)

  • 03 Augustus 2012 - 22:21

    Jo:

    @ bericht van papa: ik wist het, ze gaan gewoon naar Disney dat kan ook niet anders ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 5617

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: