Hostel in New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu Hostel in New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

Hostel in New York City

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Heey,
Laat ik maar verder gaan waar ik was gebleven. Zaterdag om 12uur van de campus vertrokken. Het eerste gedeelte ging nog wel met m’n koffer (taxi naar het station, en het treinstation had een lift), maar daarna! In de trein vroeg ik voor de zekerheid of we ook in Marble Hill zouden stoppen. “Ja, maar deze deuren openen dan niet, je moet dan 4 treinstellen verder lopen.” Oke… Beetje vaag, maar vooruit. Ik stapte het volgende station uit om meer voorin de trein te komen. Maar ik was even vergeten dat de treinen in Amerika maar 1min stoppen voor laden en lossen, dus ik was halverwege een stuk, gaan de deuren opeens dicht! Potverdorie, kon ik een half uur wachten op station Yonkers! Daarna was het nog 4x trapje op én af voordat ik m’n hostel was, pfff, en dat bij 30plus graden met een koffer die wel meer dan 22kg weegt!
Eenmaal bij het hostel m’n koffer gedumpt en even de buurt verkend. Daarna nog Times Square voor de laatste keer bezocht, en voor het laatst souvenirtjes (thans, dat is de bedoeling..). Groot verschil was dat ik er nu op zaterdag was, DRUK DRUK! Wat een volk, Amsterdam is er echt niets bij ;-) Maar goed, ik kende nu wel de weg, dus op naar Hard Rock Cafe, M&M en Disney Store en Toys ‘R Us. De laatste heeft trouwens een reuzenrat IN de winkel!
Hostel ziet er netjes uit! Ik deel de kamer met 3 meiden, en sinds vandaag (zondag) doet de airco het ook (de andere vonden het acceptabel dat ie het niet deed, nou, ik niet, dus heb ik het maar even geregeld :P). Kamers zijn klein, maar schoon. Ik ben alleen op de kamer om te slapen, of iets te pakken, want er staan 2 stapelbedden in, 1 stoel en onze kluisjes (die erg ruim zijn!). ’s Avonds met de laptop in de “vrijetijdsruimte”, zitten de meesten met een laptop.

Vandaag het langst in bed gebleven sinds ik in NY ben, wel tot kwart voor 8! Uitslapen wil nog steeds niet, misschien nu wel met de airco? Vandaag flink verbrand… Had me ook niet ingesmeerd, nou, word meteen gestraft! Vandaag naar het eiland van The Statue of Liberty geweest, en Ellis Island. In de rij kreeg ik nog een serenade van een Jamaicaan met een ukelele! Hij vroeg waar ik vandaag kwam, zijn geïmproviseerde tekst was zoiets als: “Come from Amsterdam, come from Rotterdam, come from The Hague, …. Tullips…” Toch wel 2uur in totaal rondgelopen op beide eilanden. Toch blij dat ik nog ben gegaan, ding is nog steeds klein, maar wel wat indrukwekkender van dichtbij ;-)
Daarna de metro gepakt en de laatste touristische dingen bezocht. Herald Square, Empire State Building, Bryant Park, NY Public Library (was helaas dicht op zondag!), Grand Central Station en het Chrysler Building. Om een uur of 16u was ik in Central Park, even een momentje rust. Morgen zou de tour zijn, maar die is afgelast. Dus morgen ga ik zelf een deel van Central Park ontdekken, en ’s avonds met het hostel naar de Brooklyn Bridge (om 17u). Oh, ik heb trouwens een wasbeertje gezien in Central Park! Had m’n camera niet mee, en hij was ook te snel, dus helaas geen foto! Maar was wel heel schattig!

Ik weet bijna wel zeker dat ik komende tijd, wanneer mijn reis begint, ik zelden internet zal hebben! Dus, wordt een verassing wanneer de blogs online komen wanneer ik on the road ben ;-) Denk dat ik maandagavond ook nog wel een klein blogje met foto’s van Central Park online zet.

Oh, en papa, ik heb nu eens gelet op de sirenes in NY, je weet in het begin inderdaad niet waar ze vandaan komen!

En hoe is het in Nederland? : )
Liefs Laura

  • 06 Augustus 2012 - 07:37

    Mama:

    Dag lau,

    Goed om weer van je te horen/lezen.
    Is het je toch meegevallen in het hostel, leuke mensen?
    Ontbijt ziet er iets beter uit.
    De een deel foto's die je nu meestuurd zijn niet zo bekend.
    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje.
    Wel heel rustig in huis en weinig was!.

  • 06 Augustus 2012 - 08:12

    Jo:

    Mooie foto's! Ik hoop toch echt dat je onderweg eens een wifispot hebt en vrije tijd zodat we een blog kunnen lezen :) Ik neem aan dat je wel stroom hebt dus zou je ze al wel vast kunnen typen in word :) Bah, mijn vakantie zit er alweer op, vandaag weer les van 9-15.30 :( Had nog best een weekje vrij willen hebben.

  • 06 Augustus 2012 - 08:28

    Mini:

    Hier is alles oke.We lezen dat je je wel vermaakt.
    Jammer dat de tour van morgen niet door gaat,dan maar alleen op pad.
    Je hebt nu ook wel weer mooie foto's gemaakt.
    We kijken weer uit naar je volgende blog.
    Groetjes uit Markelo .

  • 06 Augustus 2012 - 10:18

    Papa:

    Hallo Lau met het rode kleurtje ;-0

    Ja inderdaad bij het wachten op de Ferry naar het vrijheidsbeeld proberen ze de mensen te vermaken,toen ik daar stond te wachten was er een neger met een gele Phyton.
    Als ik kijk op de weerpagina van NY zie ik steeds dat er ook wel een kans is op een buitje klopt dat?
    Verder zondag bij Jo geweest de ansicht kaart gebracht,en nog wat ander spul.
    Vanavond gaan we de Sarah voor Gerrie Hoeve opzetten,een mooi oald wief krigge veur de deur.
    En net zoals Mama zecht het gaat hier zijn gangetje.
    Het is hier typisch Hondsdagen weer redelijk warm en vochtig.
    En mooi dat je weer een blogje hebt gemaakt.

    Groetjes

  • 06 Augustus 2012 - 16:31

    Laura Klijnsma:

    Het hostel valt wel mee, maar mensen die hier alleen zitten is het wel een beetje 'ieder voor zich'. Ik deel de kamer met een Brazilliaan (praat slecht Engels), een Nederlandse (daar kan ik wel mee praten, maar zie haar voornamelijk 's avonds voordat ik naar bed ga), en sinds gister zit hier ook een meisje uit Australië (en die zegt al helemaal niets!). Dus, valt wel mee, maar het is wel anders dan op de campus, waar iedereen wat opener was. Vandaag goed geslapen voor het eerst! Om kwart voor 9 werd ik wakker, langste tot nu toe!
    Ik had een 6persoonskamer geboekt, maar zit nu in een 4persoonskamer, maar mij hoor je niet klagen hoor! ;-)
    Ik weet niet of ik stroom heb, ik heb wel een auto adapter mee, daar kan alles behalve mijn laptop op aangesloten worden. Dat m'n accu van mijn camera vol is, is wat belangrijker dan die van mijn laptop ;-)

    Rode kleur is al aardig weggetrokken! Aftersun heeft goed z'n werk gedaan, maar ik ga nu wel beter opletten met zonnebrandcreme! Gisteren hing er wel donkere wolken in de lucht, maar volgens mij heeft het (vannacht) niet geregend. Vandaag schijnt de zon ook weer. Ik had op de campus ook de weerberichten bekeken, maar als er staat 'regen', dan is het vaak 1 buitje (op die ene dag in Six Flags na dan...). Het is hier trouwens wel heel vochtig continu! Ben benieuwd of ik goed het verschil kan merken met hier en Florida!

    Tot horens/ziens! :)

  • 06 Augustus 2012 - 17:01

    Marianne:

    Hoi Laura,

    Vandaag eindelijk je reisverslagen kunnen lezen (In Frankrijk hadden we geen internet vandaar mijn late reactie). Heel indrukwekkend!! Je hebt al veel beleefd en ondernomen. Leuk om bij je verslagen ook foto's te zien, krijg je een beelt hoe het daar is. Ik vind het heel knap van je zo in je uppie naar Amerika!!!!
    Vanaf nu reageer ik vaker op je blog.
    Groetjes T. Marianne.

  • 06 Augustus 2012 - 17:09

    Maaike :

    Hey Laura!
    Heb net alles gelezen! Alles wat je tot nu toe hebt gedaan klinkt erg leuk! :) Vanaf nu ga ik alles goed volgen, want nu kan ik het eindelijk lezen!

    Groetjes van je nichtje Maaike :)

  • 06 Augustus 2012 - 17:12

    Laura Klijnsma:

    Heey TM,Maaike en Oompje! ;-)
    Hoe was jullie vakantie? Toch nog een dag naar Disney geweest kreeg ik mee van papa! Mooi weer/locaties/ accommodatie gehad? :)
    Ben net op een punt beland dat het even de vraag is wanneer ik weer internet heb, maar vanavond (voor jullie dinsdagochtend) zal ik nog een blog plaatsen over vandaag!
    Groetjes!

  • 06 Augustus 2012 - 19:21

    Marianne:

    We hebben een prachtige vakantie gehad. Heel veel bekeken en ondernomen. In de dierentuin nog panda beren gezien. Prachtig! Het weer was heel goed, 20 tot 25 graden, Maaike en ik hebben zelfs nog 4 keer gezwommen in de zee!!!! 1 dag regen toen we van de ene vakantie bestemming naar de andere gingen. Toen we afgelopen vrijdag in Kyriad hotel aankwamen sloeg het Disney virus toe, en hebben we Roelof om kunnen praten om toch een dag naar het (oude) Disneypark te gaan. Dat was zoals jij wel weet genieten. Kunnen we er weer een tijdje tegen.
    Groetjes T. Marianne.


  • 06 Augustus 2012 - 19:24

    Marjolein:

    Hey Laura,

    Super om je verhalen te lezen! Zo te lezen vermaak je je uitstekend. Heel veel plezier met de rest van je reis! Ben benieuwd wanneer er weer een nieuw verhaal op staat.

    Groetjes, Marjolein

  • 07 Augustus 2012 - 03:10

    Laura Klijnsma:

    Klinkt goed Tante Marianne! Foto's zal ik vast wel een keer zien ;-)

    Hey Marjolein! Nog iemand waarvan ik niet wist dat diegene mijn blog ook leest, haha, leuk hoor! :D Nieuw verhaal staat er voor jullie dinsdagochtend op, vandaag (maandagavond) getypt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 5620

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: