New Orleans, Panama Beach - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu New Orleans, Panama Beach - Reisverslag uit Panama City Beach, Verenigde Staten van Laura Klijnsma - WaarBenJij.nu

New Orleans, Panama Beach

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Panama City Beach

Heey!

Inmiddes alweer over de helft van mijn reis! Iemand zei al, het lijkt net of we hier al veel langer zijn, maar in een positieve manier! Inmiddels New Orleans achter de rug, erg mooie stad! Ons hotel (een groot huis met verschillende kamers, woonkamer, 2 badkamers en keuken) zat op de rand van French Quater en het gevaarlijke gebied van NOLA (New Orleans). Maar we hebben geen problemen gehad gelukkig. Omdat we aan de rand zaten, zaten we ongeveer 3 blocks weg van Bourbon Street, en begonnen we in het ietwat armoedige deel van NOLA. Ik dacht eerst nog, is dit het nou? Maar als je verder het “centrum” in ging, kwam je de gezelligheid en typische gebouwen/balkonnen wel tegen! We zijn om 15uur de stad in gegaan, en begonnen met een Handgranate, een cocktail. Ik kreeg er ook één, werd niet gevraagd om ID! Even verder ging we naar de welbekende Pat O’Brien bar, die de lekkerste/sterkte Hurricanes (weer een cocktail) heeft, en wederom kon ik ook wat bestellen! Maar om 15/16u al twee hele sterke cocktails en een shotje hebben gehad, vonden de meesten het wel even mooi geweest. Als avondeten hadden we wat laten bezorgen bij het hotel, en om een uur om 8 gingen we uit in NOLA. Ze hebben erg veel barretjes met live muziek, coverbands!
Na zo’n gezellig avond, hadden we dinsdag gelukkig een rustige dag en vrije tijd. Eerst lekker uitgeslapen, en ’s middags ben ik met Iris de stad nog weer even ingegaan en geluncht bij een restaurant. ’s Avonds hebben we de Misssissippi stoomboot tocht gemaakt, erg goed eten, live muziek en erg mooi uitzicht op NOLA bij avond/schemering!
Woensdag was weer een reisdag, zo’n 7uur rijden naar Panama beach. Gisteravond de tent en alles opgezet, avondeten was spaghetti en ’s avonds naar het strand gegaan.
Ik heb het advies van m’n ouders opgevolgd: mis niet teveel dingen vanwege je budget, dus vanmiddag ga ik jetski-en! En als we ze tegen komen, hebben we kans om met dolfijnen te zwemmen! Hoe gaaf zou dat zijn!
Nog een verassing van de tourleider, ik Orlando slapen we in een cabin i.p.v. onze tenten! Het kost maar 5euro p.p. extra, en dat wordt van de foodkitty betaald! We blijven trouwens 2 nachten in Key West, en Miami is de eindbestemming van onze reis, daar zullen we zo rond 17uur aankomen. Nog een verassing, i.v.m. mijn verjaardag gaan we op de laatste avond uit eten!

Nu weer met de foto’s, ik moet ze nog op mijn laptop zetten en ze selecteren, dus wordt weer een verassing wanneer ik ze online zet ;-)

Liefs Laura

  • 16 Augustus 2012 - 14:43

    Jo:

    We laten ons verrassen door de foto's ;-) Ben erg benieuwd wat er verder nog te doen is in Panama, ken het eigen niet zo. Hopelijk ga je dolfijnen zien!! en pff 7u reizen op een dag is wel veel zeg, gelukkig ben je dan bij strand en kun je uitrusten ;-)

    Geniet van je ontbijtje onder de boom en tot horens maar weer!

  • 16 Augustus 2012 - 15:15

    Mama:

    Ha dei Lau,

    Wat een leuke verrassingen, dat ze het programma zomaar aan kunnen passen!
    Ik hoop dat je dolfijnen ziet,
    Ben erg benieuwd naar de foto's.
    Tot horens/ziens

  • 16 Augustus 2012 - 15:50

    Mini:

    Hallo Laura
    We lezen wel,dat je je vermaakt en weer veel hebt beleefd.
    Het lijkt ons hardstikke gaaf om met dolfijnen te zwemmen,
    geniet er maar van.
    We zijn erg benieuwd naar de foto's.
    Heel veel plezier nog en tot de volgende keer.
    Groetjes uit Markelo van ons allemaal.

  • 16 Augustus 2012 - 16:26

    Nico En Nel:

    Hallo Laura,
    Fijn te horen dat je het zo naar zin hebt.
    Het is wel een heftige reis aan het worden (met al die cocktails) ha,ha
    Wij zijn wel erg benieuwd naar al die mooie fotos,maar ook naar al die mooie verhalen van jou vakantie.
    Een hele fijne week nog in America en tot VOLGEND jaar.!!!!!!!!!!?

    Groetjes ,Nico en Nel

  • 17 Augustus 2012 - 15:25

    Marianne:

    Hoi Laura,
    Leuk om weer iets van je belevenissen te lezen! Je hebt weer heel wat gezien en beleefd.
    Ik hoop voor je dat je met dolfijnen hebt gezwommen,lijkt met gaaf!!!
    Veel plezier verder en groetjes van ons allemaal.
    T.Marianne.

  • 20 Augustus 2012 - 10:57

    Lennart :

    Hee Laura!

    Mooi dat New Orleans goed is bevallen! De rondvaart met zo'n Mississippi stoomboot lijkt mij echt prachtig, ik hoop dat je daar wat foto's van hebt gemaakt. Gaaf dat je ook bent wezen jetski-en en ik ben heel benieuwd of je nog met dolfijnen hebt kunnen zwemmen.

    Hoe was het in Disneyworld? Ben je de dagen alweer aan het aftellen tot de 'oktoberreis' :)?

    Veel plezier nog in Key West (volgens mij zit je daar op dit moment: maandag 20 augustus). En geniet lekker van je verjaardag: leuk dat ze hebben geregeld dat jullie dan gaan uiteten! Gefeliciteerd alvast!

    Groeten,

    Lennart




  • 21 Augustus 2012 - 12:36

    Papa:

    Laaste bericht van Laura via Face Book:

    hey. we zitten nu midden in een storm, gelukkig wel zonder regen, maar is al 45min bezig! Tent aan het reorganiseren met zware dingen zodat ie tenminste op zn plek blijft. Vandaag rijden we naar de Everglades, doen daar een vanboat tour. Tot donderdag!

    Mijn antwoord :hou het droog.

  • 22 Augustus 2012 - 00:14

    Papa:

    Van Laura van Face Book:

    Arrived in Miami! Last day of the tour, going to have dinner here with the group. (Partly for my (pre)birthday!:D) Can't wait to see my boyfriend and family this Thursday!

    Aangekomen in Miami! Laatste dag van de tour, naar diner hier met de groep. (Deels voor mijn verjaardag (pre)!: D) Kan niet wachten om te zien mijn vriend en familie deze donderdag!

    Antwoord:Nog een gezellige avond en tot donderdag.

  • 22 Augustus 2012 - 09:35

    Lennart :

    Gefeliciteerd met je 21e verjaardag!!

  • 22 Augustus 2012 - 15:48

    Mini:

    Halllo Laura,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    We wensen je een goede reis terug naar Nederland,
    we zien elkaar wel in het weekend.
    Groetjes Henk,Mini,Thijs,Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 5609

Voorgaande reizen:

28 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Walt Disney World, Florida maart 2015

22 Juli 2012 - 23 Augustus 2012

Mijn eerste soloreis door de USA

Landen bezocht: